Partnerzy portalu

Rozpoczęła się przebudowa mostów na CMK w województwie łódzkim

Tagi: CMK, PKP PLK,

Na Centralnej Magistrali Kolejowej, łączącej Warszawę m.in. z Krakowem i Katowicami, postępuje modernizacja wiaduktów kolejowych w Budkowie, Stawowicach i Solcu. Przebudowa obejmuje dwa mosty nad Opocznianką. Wykonawca demontuje dotychczasowe konstrukcje i przygotowuje teren do kolejnych prac. Roboty prowadzone są w granicach jednego toru. Obok, drugim torem kursują pociągi. Efektem inwestycji będzie przystosowanie obiektów do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością do 250 km/h.

fot. PKP PLK

Prace obejmują modernizację 21 obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Południe – Pilichowice w województwie łódzkim. Poza wiaduktami i mostami, wymienione zostaną konstrukcje 15 przepustów. Poza dobrym, ważnym dla stanu linii odwodnieniem, przepusty zapewniają przejścia dla małych zwierząt.

Dla bezpieczeństwa kierowców

Niektóre prace przy wiaduktach, ze względu na zakres i dla bezpieczeństwa podróżujących samochodami, wymagają zmian w organizacji ruchu drogowego. W poniedziałek 22.03 planowane jest rozpoczęcie ok. tygodniowego zamknięcia ruchu pod wiaduktem w Solcu na drodze krajowej nr 74. Kierowcy są informowani o objazdach wyznaczonych trasą Żarnów – Opoczno – Sulejów z wyprzedzeniem.

Inwestycja „Modernizacja 21 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Płd. – Pilichowice” jest realizowana w ramach większego projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Intop Warszawa Sp. z o.o. oraz Sarinż Sp. z o.o. Wartość umowy to 44,7 mln zł netto. Prace budowlane zaplanowano na lata 2021-2022. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych.

Atrakcyjne i bezpieczniejsze podróże przez regiony

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmieniają warunki techniczne Centralnej Magistrali Kolejowej, dla skrócenia czasu podróży pociągiem w relacjach dalekobieżnych między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem i atrakcyjnych połączeń z regionu świętokrzyskiego i łódzkiego.

W ubiegłym roku zakończono modernizację 16 obiektów na szlaku Pilichowice – Olszamowice i budowę bezkolizyjnych skrzyżowań nad torami CMK w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie). Budowane są kolejne wiadukty w Radwanie i Zachorzowie Kolonii (łódzkie), które zastąpią przejazdy w poziomie szyn. Na koniec 2023 r., po wykonaniu niezbędnych prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close