Partnerzy portalu

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na zarządzanie ruchem na A1 i A2

Tagi: GDDKiA,

Wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację Regionalnego Projektu Wdrożeniowego (RPW) realizowanego w Oddziale GDDKiA w Łodzi w ramach Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T etap 1. Swoim zasięgiem obejmie autostrady A1 i A2 oraz Centrum Zarządzania Ruchem w Strykowie. W ostatnich dniach został ponownie ogłoszony wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na RPW w Gdańsku i Olsztynie. 

fot. GDDKiA

RPW w Łodzi jest jednym z czterech projektów regionalnych KSZRD na sieci TEN-T – etap I. Celem tego projektu, wraz z pozostałymi projektami wdrożeniowymi (CPW, RPW Katowice, RPW Gdańsk, RPW Wrocław), jest budowa i wdrożenie elementów zarządzania ruchem na wybranych drogach krajowych. Projekty regionalne obejmą wybrane drogi o długości ok. 1100 km i będą zintegrowane z systemem centralnym tworzonym w ramach realizacji Centralnego Projektu Wdrożeniowego (CPW). Umowę na CPW podpisaliśmy 5 maja 2020 r. 

W ramach RPW w Łodzi część autostrad A1 oraz A2 zostanie wyposażona w nowoczesne urządzenia na bieżąco monitorujące warunki ruchu drogowego i jego zmiany. To pozwoli na dynamiczne zarządzanie ruchem oraz bieżące informowanie podróżujących o sytuacji na drodze. Kierowcom będą przekazywane aktualne, istotne informacje m.in. o zdarzeniach na drodze, warunkach atmosferycznych czy objazdach. To wszystko przełoży się przede wszystkim na wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży.

Najkorzystniejsza oferta

Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma SPRINT S.A. Kryteria oceny ofert w postępowaniu stanowiły: cena (60 pkt.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 pkt.). 

Firma zadeklarowała wykonanie zamówienia podstawowego za kwotę 78784 446,00 zł. Natomiast łączna kwota zamówienia wraz z prawem opcji wynosi 90 621426,00 zł.

Regionalny Projekt Wdrożeniowy w województwie łódzkim obejmie odcinek autostrady A2 o długości ok. 65 km oraz odcinek autostrady A1 o długości ok. 40 km. W ramach Projektu w pasie drogowym rozmieszczone zostaną urządzenia służące m.in. do zarządzania ruchem oraz przekazywania aktualnych informacji kierowcom oraz powstanie odpowiednio wyposażone Centrum Zarządzania Ruchem w Strykowie. Będzie ono jednocześnie pełniło funkcję zapasowego centrum przetwarzania danych.  

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close