Ukraina na stałe wpisana do sieci połączeń PCC Intermodal
Mija rok, odkąd PCC Intermodal SA przyjęło pierwsze zamówienie na dostawy z Europy Zachodniej na Ukrainę i włączyło do swojej sieci regularnych połączeń pociąg z/do Mostyckiej.
Operator pracuje nad tym by wzorem innych relacji Ukraina, regularnym połączeniem kolejowym była obsługiwana nie raz, a minimum 3 razy w tygodniu!
Obecnie spółka gwarantuje regularny serwis intermodalny raz w tygodniu w relacji Mostycka z/do:
- Gdańsk (via terminal morski DCT Gdańsk)
- Gdynia (via termindal BCT Gdynia)
- Centralna Polska (via terminal Kutno)
- Górny Śląsk (via terminal Gliwice)
- Dolny Śląsk (via terminal Brzeg Dolny)
- Region Berlina i Brandenburgii (via terminal Frankfurt Oder)
- Hamburg (via KTH, Eurogate)
- Duisburg (via DIT)
- Rotterdam (via CTT)
- Antwerpia (via MainHub)
„Pierwsze testy uruchomienia regularnych serwisów na Ukrainę zrobiliśmy w 2011 roku. To był wielki eksperyment, wtedy też równolegle uruchamialiśmy połączenia na Rosję i Białoruś. Sytuacja gospodarczo – polityczna na Ukrainie zatrzymała ten projekt w rozwoju aż do zeszłego roku. W tym czasie połączenia via Brześć (BY) urosły do 5 regularnych pociągów w tygodniu. Na wiosnę 2020 r. z sukcesem powróciliśmy z projektem Ukrainy! Zadowoleni z rozwiązania kolejowego klienci utwierdzają nas w przekonaniu by dalej rozwijać serwis. Zabezpieczyliśmy pod ten rozwój kolejne wagony podkontenerowe. Zapraszamy wszystkich na pokład naszych regularnych pociągów.” – komentuje Monika Konsor-Fąferek dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju w PCC Intermodal.
Dotychczas najczęściej przewożone w relacji z Ukrainą produkty to: chemia neutralna, włókna, nawozy, żelazostopy.
„Służymy klientom radą i doświadczeniem w pełnej obsłudze łańcucha dostaw, od drzwi do drzwi. Agencja Celna PCC Intermodal SA oraz sekcja obsługi klienta, pomagają kompleksowo w organizacji procesu i sporządzaniu dokumentacji niezbędnej dla obsługi trans-granicznej, zarówno w imporcie jak i eksporcie. Logistycy firmy doradzają jak najbardziej efektywnie dotrzeć z kontenerem do różnych regionów Ukrainy” – zapewnia Monika Konsor-Fąferek.