Partnerzy portalu

Rozmowy ministrów ds. transportu Polski i Słowenii

Wzmocnienie współpracy w obszarze infrastruktury i transportu między Polską i Słowenią było przedmiotem rozmów ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka i wiceministra Marka Gróbarczyka z ministrem infrastruktury Słowenii Jernejem Vrtovecem. 

– Cieszę się, że bezpośrednia współpraca w obszarze infrastruktury między naszymi krajami jest utrzymywana. Strategiczne położenie obu państw i ich portów czyni wzajemne współdziałanie obopólnie owocnym – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. 

Ministrowie omówili stan aktualny i wyzwania w zakresie transportu lotniczego, kolejowego i morskiego (portów morskich), a także współpracę obu państw na forum UE.  

Polskie porty stanowią hub transportowy dla państw Europy Środkowo-Wschodniej z możliwością transportowania towarów zarówno na kierunku Północ-Południe, jak również Wschód-Zachód. Pomimo pandemii Covid-19 w największych polskich portach morskich trwają inwestycje ukierunkowane na zwiększenie możliwości przeładunkowych, poprzez budowę i rozbudowę terminali głębokowodnych. Stale rozwijane są też połączenia kolejowe oraz drogowe do portów. 

Ministrowie wymienili informacje o bieżącej współpracy w zakresie przewozów w korytarzu TEN-T Bałtyk – Adriatyk oraz realizowanych w ramach kolejowych korytarzy towarowych. 

Omawiając skutki pandemii Covid-19 w sektorze transportu Minister Adamczyk podkreślił potrzebę dalszej koordynacji działań państw członkowskich m.in. w zakresie wsparcia z poziomu UE sektora transportu w odbudowie, jak również, konieczności utrzymania płynności ruchu towarów w UE.

Podczas spotkania ministrowie rozmawiali również o przepisach regulujących europejski międzynarodowy transport drogowy, Pakiet Mobilności I.

Działając konsekwentnie w obronie interesów podmiotów świadczących usługi w transporcie drogowym na jednolitym rynku UE Polska oraz 6 innych państw członkowskich (Litwa, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Malta i Cypr) złożyła do Trybunału Sprawiedliwości UE skargę na wybrane przepisy Pakietu Mobilności I. Przyjęte rozwiązania są nie tylko szkodliwe dla europejskiego sektora transportu, gospodarki UE, ale także dla środowiska i klimatu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close