Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Nowoczesna sygnalizacja na kolejnych 21 przejazdach kolejowo-drogowych PKP LHS

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę na zaprojektowanie, uzyskanie pozwoleń administracyjnych oraz zabudowę urządzeń sygnalizacji przejazdowej. Inwestycja obejmie 21 przejazdów w woj. lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim i małopolskim. Nowoczesna sygnalizacja poprawi bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. 

Nowoczesna sygnalizacja

–  Konsekwentnie, od wielu lat podnosimy poziom bezpieczeństwa naszej linii. Inwestujemy w nowoczesny tabor, automatyczne sterowanie ruchem, sygnalizację przejazdową i edukujemy kierowców. Dzięki współpracy z polskim producentem możemy dalej rozwijać ten obszar infrastruktury – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Inwestycja obejmie łącznie 21 przejazdów w woj. lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim i małopolskim. W Wolbromiu zmodernizowana zostanie sygnalizacja na przejeździe kolejowo-drogowym (ul. Miechowska). Automatycznie sterowane rogatki zostaną wprowadzone w Jaroszowcu Olkuskim, gdzie sygnalizacja obejmie zarówno tor szeroki jak również trzy tory normalne. W sygnalizację zostaną wyposażone również dwa przejazdy na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego. Projekt pozwoli na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego jak również na zwiększenie prędkości rozkładowej pociągów do 100 km/h.

Linia nr 65 zapewnia bardzo dobre parametry dla transportu ładunków, posiada możliwość prowadzenia składów o długości 950 metrów, zmodernizowaną infrastrukturę i system sterowania. Podpisana umowa umożliwi nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa, ale również usprawni przepływ towarów, a co za tym idzie pozwoli zwiększyć możliwości przewozowe Spółki – mówi Dariusz Sikora, członek zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. 

Sygnalizacją będzie sterował komputerowy system RASP 4.4 Ft zaprojektowany w Zakładach Automatyki Kombud S.A. System jest automatycznie uruchamiany i wyłączany w oparciu o działanie liczników osi. Do tej pory Kombud uruchomił ponad 1700 sygnalizacji przejazdowych w całej Polsce.

Nasze systemy są zaprojektowane z myślą o tym, żeby służyć przez okres co najmniej 25 lat. Regularnie je serwisujemy i zapewniamy ich kompatybilność z coraz to nowszymi wersjami komputerów i oprogramowania. Urządzenia ostrzegają użytkowników o zbliżaniu się pojazdu kolejowego a niekiedy też zagradzają wjazd na skrzyżowanie. Kierowcy muszą się jednak stosować do ostrzeżeń, dlatego apelujemy o przestrzeganie przepisów, bo to od tego w największej mierze zależy bezpieczeństwo ich oraz pasażerów – mówi Kazimierz Frąk, prezes zarządu w Zakładach Automatyki Kombud S.A.

Aż 98 procent wypadków na przejazdach w Polsce wynika z nieostrożności kierowców. Najczęstszy błąd i wykroczenie to lekceważenie znaku „Stop”. Zdarzają się również przypadki wjazdu na tory przy zamykających się rogatkach lub próby ich ominięcia. W ramach kampanii „Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych” Spółka PKP LHS zakończyła proces oznaczania „Żółtą naklejką” wszystkich przejazdów linii szerokotorowej. Na naklejkach znalazł się numer alarmowy 112, numer do służb technicznych oraz indywidualny numer przejazdu, który pozwala precyzyjnie określić miejsce zdarzenia i, jeśli to konieczne, wstrzymać ruch pociągów na czas akcji ratunkowej. 

Nowoczesna sygnalizacja

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close