Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Transporter logistyczny Kamag Wiesel skutecznym rozwiązaniem zwiększającym wydajność terminali logistycznych

Niemiecka firma Kamag Transporttechnik opracowała unikalny transporter do kontenerów SWAP-Body  dla terminali logistycznych. Pojazdy te pozwalają znacznie zwiększyć efektywność kompleksów przeładunkowych. W jaki sposób?

Ciągnik Kamag Wiesel na terminalu DB SCHENKER. Źródło: Kamag Transporttechnik.
Fot.: Ciągnik Kamag Wiesel na terminalu DB SCHENKER. Źródło: Kamag Transporttechnik.

Intensyfikacja konkurencji między operatorami logistycznymi wymaga skrupulatnego podejścia do doboru sprzętu do obsługi ich terminali. Stwarza to zapotrzebowanie na nowe rozwiązania jak i na innowacje. Na początku lat 1990. niemiecka firma Kamag Transporttechnik, spółka zależna TII Group z wieloletnim doświadczeniem w produkcji pojazdów specjalistycznych, próbowała znaleźć odpowiedź na pytanie, jak ulepszyć działanie terminali logistycznych. Efektem tych prób był nowy produkt – transporter do logistyki terminalowej Kamag Wiesel.

Pierwszy model nowego pojazdu został wyprodukowany w 1995 roku. Od tego czasu Kamag Transporttechnik regularnie modernizuje transportery tego typu. W roku 2019 na targach Transport Logistic w Monachium zaprezentowano nową generację pojazdu Kamag Wiesel z ulepszoną kabiną. Innowacyjne transportery niemieckiego producenta kupują nie tylko firmy logistyczne na rodzimym rynku, ale również z państw sąsiednich – Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoch, Polski, a także z Rosji. W Polsce partnerem serwisowym oraz dystrybutorem używanych produktów Kamag Transporttechnik jest spółka Zeppelin Polska. Z ciągników KAMAG korzystają tak znane firmy, jak DHL, Dachser, DB Schenker (w tym DB Schenker Polska), Volkswagen, Mercedes-Benz, TNT, GLS, Coca-Cola, Ikea, BASF, ZALANDO, AMAZON oraz wiele innych. W jaki sposób te pojazdy przyciągają klientów?

Wiesel  – Szybki i uniwersalny

Kamag Wiesel zawdzięcza swoją nazwę łasicy (po niemiecku wiesel), zwinnemu i żwawemu zwierzęciu. Właśnie tę zwinność firma Kamag Transporttechnik obrała za podstawę do opracowania nowego pojazdu. Ciągnik Wiesel może przyspieszyć do 25 lub 40 km/h. Do pracy w zamkniętych obszarach magazynów logistycznych to wystarczy. Dodatkowo rozstaw osi 4,8 m i kąt skrętu 45° zapewniają doskonałą zwrotność ciągnika.

 Nowa kabina ciągnika Źródło: Transporter Industry International GmbH (TII Group).
Nowa kabina ciągnika Kamag Wiesel. Źródło: Transporter Industry International GmbH (TII Group).

W zależności od wersji, ładowność pojazdu wynosi 16, 17,4, lub 23 t. Jednocześnie ciągnik może przewozić różne rodzaje ładunków, w tym kontenery 20-stopowe, palety ładunkowe, nadwozia wymienne (swap body), a także holować naczepy. Parametry ładunku są ograniczone jedynie przez jego wagę i wymiary platformy Wiesel, której długość wynosi 7 m.

Kabina niskopodłogowa z doskonałą widocznością

Jedną z najbardziej godnych uwagi cech ciągników Wiesel jest kabina niskopodłogowa. Kamag Transporttechnik od dawna używał kabiny Mercedes-Benz Atego i montował ją niżej niż w ciężarówkach Mercedes-Benz. Zapewniało to kierowcy wygodniejszy dostęp do miejsca pracy.

Wnętrze kabiny ciągnika KAMAG WIESEL    Źródło: Kamag Transporttechnik.
Wnętrze kabiny ciągnika KAMAG WIESEL  Źródło: Kamag Transporttechnik.

W 2019 roku firma Kamag Transporttechnik zaprezentowała kabinę własnej produkcji, która została jeszcze bardziej obniżona w porównaniu z kabiną Mercedes-Benz. Nową kabinę projektowano z uwzględnieniem uwag użytkowników i skupiono się mocno na komforcie pracy kierowcy. W efekcie fotel kierowcy jest obniżony o około 50 cm. Kabina firmy Kamag Transporttechnik ma tylko jeden podnóżek na wysokości 450 mm, co ułatwia dostęp kierowcy. Aby wejść do kabiny Mercedes-Benz Atego, kierowca musiał pokonać dwa stopnie na wysokości około 550 mm i 400 mm. Powiększona szyba przednia oraz brak słupka, który w kabinie Mercedes-Benz Atego dzielił tylną szybę na dwie części, znacznie polepszyły widoczność, co istotnie przekłada się na bezpieczeństwo pracy na terminalach przeładunkowych.

Sterowanie dżojstikiem

Jednym z impulsów do powstania ciągników Kamag Wiesel były narzekania pracowników terminali logistycznych, że ich ciężarówki regularnie psują się z powodu całodobowej pracy pojazdów i poruszania się z małą prędkością do przodu, a także częste awarie skrzynie biegów. Dlatego inżynierowie firmy Kamag Transporttechnik zdecydowali się porzucić tradycyjną skrzynię biegów na rzecz przekładni hydrostatycznej, która jest bardziej precyzyjna i płynna. Kierowca obsługuje ciągnik Wiesel za pomocą dżojstika (manipulatora). Ruchy dżojstika do przodu i do tyłu powodują, że pojazd porusza się w odpowiednich kierunkach. Dżojstik jest również wyposażony w przyciski do sterowania platformą.

Wnętrze nowej kabiny z dobrze widocznym manipulatorem skrzyni biegów ciągnika Źródło: Transporter Industry International GmbH (TII Group).
Wnętrze nowej kabiny z dobrze widocznym manipulatorem skrzyni biegów ciągnika KAMAG WIESEL Źródło: Transporter Industry International GmbH (TII Group).

Nowa nisza

Najczęściej ciągniki Kamag Wiesel były i są wykorzystywane na dużych terminalach logistycznych. Cztery lata temu Kamag Transporttechnik zaczął rozwijać nową niszę. W 2017 roku na bazie ciągnika Wiesel, na zlecenie międzynarodowego lotniska w Wiedniu, opracowano pierwszy elektryczny transporter Kamag E-Catering Wiesel.

Załadunek jedzenia z ciągnika Kamag E-Catering Wiesel na pokład samolotu.  Źródło: Transporter Industry International GmbH (TII Group).
Załadunek jedzenia z ciągnika Kamag E-Catering Wiesel na pokład samolotu. Źródło: Transporter Industry International GmbH (TII Group).

Nowy pojazd jest w stanie przewozić ładunki o masie do 4,5 tony, rozwijając prędkość do 40 km/h przy maksymalnej dopuszczalnej prędkości wiatru 50 węzłów (25,7 m/s). Kamag E-Catering Wiesel jest wyposażony w system rekuperacji, który pozwala odzyskać do 30% zużytej energii. Główną specjalizacją nowości jest załadunek i rozładunek jedzenia na pokładach do i z samolotów pasażerskich wszystkich typów, w tym prywatnych małych odrzutowców.

Na rynku polskim autoryzowanym partnerem produktów Kamag jest Zeppelin Polska, który Oferuje wsparcie serwisowe na terenie całego kraju, jak również doradztwo w zakresie sprzedaży zarówno nowych jak i używanych produktów Kamag. Pełna oferta znajduje się na stronie firmy: https://zeppelin.pl/kamag/

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close