Partnerzy portalu

Alstom sfinalizował proces przejęcia Bombardiera Transportation

Tagi: Alstom, Bombardier,

Firma Alstom ogłosiła zakończenie procesu przejęcia Bombardier Transportation. Powiększona grupa charakteryzuje się łącznym przychodem pro forma w wysokości ok. 15,7 mld euro oraz łącznym portfelem zamówień o wartości 71,1 mld euro. Grupa zatrudnia 75 000 osób w 70 krajach na całym świecie. Grupa posiada unikalne możliwości badawczo-rozwojowe, jak również kompletne portfolio produktów i rozwiązań.

Alstom

Grupa dysponować będzie unikalnym zasięgiem handlowym na całym świecie dzięki komplementarności obu organizacji. Grupa Alstom miała już ugruntowaną bazę klientów we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Indiach, Azji Południowo-Wschodniej, Afryce Północnej i Brazylii, natomiast Bombardier Transportation zapewni dostęp do klientów na innych strategicznych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Niemcy, kraje nordyckie, Chiny i Ameryka Północna. Grupa będzie miała teraz szczególnie atrakcyjne możliwości w Europie i Ameryce Północnej, które odpowiadają za ok. 75% rynku dostępnego dla producentów OEM.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, siedziba główna Alstom na Amerykę Północną i Południową mieścić się będzie w Montréalu (w prowincji Québec). Kanadyjskie biuro kierować będzie wszystkimi operacjami w tym regionie, a także utworzy projektowo-inżynieryjne centrum kompetencyjne, które bazować będzie na ugruntowanych atutach prowincji Québec w zakresie innowacji i zrównoważonej mobilności.

Alstom znajdzie się zatem jeszcze bliżej swoich klientów. Koncern będzie mógł wykorzystać swoją wiedzę z zakresu mobilności na całym świecie, by zaoferować najlepsze, dostosowane do potrzeb klientów rozwiązania w zakresie mobilności.

Grupa oferować będzie operatorom i dostawcom sieci produkty i rozwiązania w całym łańcuchu wartości. Dzięki przejęciu spółki Bombardier Transportation Alstom dysponować będzie najpełniejszą ofertą na potrzeby kolejnictwa na całym świecie. W zakresie taboru kolejowego oferta obejmie produkty zarówno na potrzeby kolei lekkiej, jak i kolei dużych prędkości. W szerokim portfolio propozycji handlowych znajdą się też nowe produkty strategiczne, takie jak mała kolej automatyczna (people mover) i monorail. Grupa Alstom będzie w stanie obsługiwać swoich klientów poprzez jeszcze szerszą sieć placówek serwisowych i większe możliwości w zakresie utrzymania predykcyjnego. Dzięki flocie 150 000 pojazdów Alstom będzie dysponować największą na świecie bazą zainstalowanych pojazdów, co znacząco ułatwi dalsze umocnienie koncernu na pozycji lidera w sektorze usług. Linia produktów z zakresu Sygnalizacji (Signalling) zyskuje znaczną popularność, stając się numerem 2 na świecie pod względem przychodów[4] – rozwija się zarówno pod względem technologicznym, jak i z perspektywy rosnącej sprzedaży na strategicznych rynkach, które uzupełniają osiągnięcia koncernu Alstom.

Zrównoważony ślad środowiskowy

Grupa będzie mieć dostęp do dalszych strategicznych przemysłowych mocy przerobowych o konkurencyjnym zasięgu – zarówno na rynkach dojrzałych, takich jak Europa Zachodnia, Ameryka Północna i Australia, jak i na rynkach rozwijających się (w tym w Europie Wschodniej, Meksyku i Indiach). Spółka Bombardier Transportation wnosi do Grupy centra wiedzy specjalistycznej dla lokomotyw i wózków w Niemczech, monorail i małej kolei automatycznej w Kanadzie, pociągów podmiejskich i regionalnych we Francji i Wielkiej Brytanii, trakcji w Szwecji, jak również centra inżynieryjne w krajach atrakcyjnych z perspektywy kosztowej (Tajlandia). Spółka Bombardier Transportation wnosi również do zasobów Grupy siedem stabilnie ugruntowanych spółek joint-venture w Chinach. Dzięki tym natychmiastowym strategicznym uzupełnieniom już zdywersyfikowanej działalności Alstom, powiększona Grupa zagwarantuje sobie dostęp do eksperckiej wiedzy przemysłowej i jeszcze bardziej zbliży się do swoich klientów.

Alstom uzyskał już status pioniera w zakresie mobilności dzięki takim wiodącym innowacjom, jak wprowadzony niedawno pociąg wodorowy, autonomiczna obsługa pociągów oraz energooszczędny tabor kolejowy wraz z infrastrukturą. Dzięki przejęciu, wspólnie pracować będzie 17 500 utalentowanych inżynierów i specjalistów ds. badań i rozwoju z obu struktur, konsolidując tym samym bogatą bazę 10 tysięcy patentów. Wykorzystanie istotnych, dodatkowych technologii Bombardier Transportation, na przykład w zakresie utrzymania predykcyjnego, sygnalizacji i operacji cyfrowych, pozwoli grupie Alstom na jeszcze szybsze opracowywanie rozwiązań dla transportu przyszłości, w dodatku na jeszcze większą skalę. Tym samym Alstom przyspiesza w realizacji swojej ambicji – aby stać się globalnym, innowacyjnym graczem na rzecz zrównoważonej, inteligentnej mobilności.

Długoterminowa wartość dla wszystkich interesariuszy

Zarówno klienci jak i pasażerowie skorzystają na bliskości pracowników i zakładów Alstom, podobnie jak na unikalnym potencjale innowacji, kompleksowej ofercie produktów i rozwiązań kolejowych oraz na zaangażowaniu w efektywną realizację dostaw.

Pracownicy Bombardier Transportation dołączyli do Grupy Alstom 29 stycznia 2021 roku. Te nowe talenty wzbogacą profil operacyjny Alstom na wszystkich poziomach – wspólnie tworząc jeden zwinny, zintegrowany, odpowiedzialny zespół Alstom.

Kolej to zmotoryzowany środek transportu o najniższej emisji CO2. Dlatego Grupa, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, skoncentruje się na dekarbonizacji rozwiązań z zakresu mobilności. Alstom potwierdza swoje zobowiązanie na rzecz wywierania pozytywnego wpływu na społeczności, w których prowadzi swoją działalność, jak również do zapewnienia pracownikom najlepszego środowiska pracy i najlepszych doświadczeń, a także do przestrzegania najwyższych standardów w zakresie odpowiedzialnych praktyk biznesowych.

Alstom potwierdza również swój cel, jakim jest wygenerowanie rocznych synergii kosztowych o wartości 400 mln euro do 4.-5. roku scalonej działalności[5] oraz przywrócenie marży Bombardier Transportation do standardowego poziomu (w perspektywie średnioterminowej). Oczekuje się, że transakcja przyniesie dwucyfrowy wzrost wskaźnika zysku na akcję (EPS) od drugiego roku po finalizacji przejęcia[6]. Silny profil kredytowy Alstom z ratingiem Baa2 również zostanie utrzymany.

Akcjonariat i ład korporacyjny

Fundusz depozytowo-inwestycyjny CDPQ (Caisse de dépôt et placement du Québec) staje się dziś głównym akcjonariuszem Alstom, posiadającym 17,5% kapitału akcyjnego. Fundusz CDPQ jest zaangażowany w perspektywie długoterminowej; ma też duże doświadczenie w inwestowaniu w infrastruk¬turę i aktywa transportowe.

Bouygues jest obecnie posiadaczem około 6% kapitału zakładowego Grupy Alstom. Zgodnie z uchwałami zatwierdzonymi przez zgromadzenie akcjonariuszy, które odbyło się 29 października 2020 roku, pani Kim Thomassin (reprezentująca CDPQ) oraz pan Serge Godin dołączyli dziś do zarządu Alstom. Na wniosek funduszu CDPQ zarząd Alstom mianował obserwatorem (censeur) pana Benoit Raillarda.

Cena i finansowanie

Cenę referencyjną ustalono na poziomie 5,5 mld euro – tj. w dolnej części przedziału od 5,5 mld euro do 5,9 mld euro, o którym poinformowano 16 września ubiegłego roku. Wpływy z tytułu przejęcia uzgodniono na poziomie 4,4 mld euro, co obejmuje mechanizm korekty opartej na ujemnej pozycji gotówkowej netto Bombardier Transportation na dzień 31 grudnia 2020  oraz inne korekty umowne na kwotę 1,1 mld euro.

Przejęcie sfinansowano[7] poprzez emisję praw poboru w wysokości ok. 2 mld euro, zakończoną 7 grudnia 2020 oraz część emisji obligacji uprzywilejowanych w wysokości 750 mln euro, zakończoną 11 stycznia 2021, jak również poprzez podwyższenie kapitału zastrzeżonego na rzecz podmiotów powiązanych CDPQ i Bombardier Inc. – w łącznych kwotach (odpowiednio) 2,6 mld euro i 500 mln euro, co zrealizowano dziś wraz z zamknięciem transakcji.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close