Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Zakończono etap elektryfikacji linii kolejowej Ocice – Rzeszów

Tagi: PKP PLK,

Zakończył się ważny etap elektryfikacji trasy kolejowej na linii Ocice – Rzeszów, w wyniku której wywieszono już ok. 70 km nowej sieci trakcyjnej, w celu zapewnienia sprawniejszych podróży dalekobieżnych i regionalnych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA warta 67 mln zł finansowana jest ze środków budżetowych.

fot. PKP PLK

– Województwo podkarpackie bardzo zyskuje dzięki rządowym inwestycjom w infrastrukturę. Zapewniają one szybsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe połączenia kolejowe i drogowe – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber. 

Na linii Ocice – Rzeszów rozwieszono sieć trakcyjną, po wcześniejszym przygotowaniu konstrukcji m.in. 1300 stalowych słupów. Obecnie prace obejmują przygotowanie sieci do załączenia napięcia, a także montowane są zabezpieczenia przeciwporażeniowe na wiaduktach drogowych oraz tablice informacyjne wymagane na zelektryfikowanej linii. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią tzw. podstacje trakcyjne. W ubiegłym roku zbudowano trzy z pięciu podstacji w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Pozostałe obiekty budowane są w Widełce i w Rzeszowie.

Elektryfikacja jednotorowa trasy Ocice – Rzeszów zapewni dogodniejsze połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin. Krótsze podróże będą możliwe m.in. dzięki wyeliminowaniu zmian lokomotyw spalinowych na elektryczne. Przewoźnicy będą mogli korzystać z nowoczesnych, bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych, a sama oferta podróży Podmiejską Koleją Aglomeracyjną będzie atrakcyjniejsza.

W 2019 r. na linii Ocice – Rzeszów PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim, dzięki której zwiększyła się przepustowość trasy, a na przystanku przygotowano nowy peron. Wcześniej na linii dla wszystkich podróżnych zapewniono dostępność do pociągów. Z kolei w 2016 r. wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim.

Elektryfikacja podkarpackiej linii jest elementem zadania pn. „Prace na linii nr 71 Ocice – Rzeszów”, którego zakończenie planowane jest w połowie 2021 r. Od nowego rozkładu jazdy 2021/2022, po uzyskaniu certyfikatów i zezwoleń, podróżni będą mogli pojechać na tej trasie pociągami elektrycznymi.

Od grudnia trakcją elektryczną kursują pociągi na zelektryfikowanej linii Lublin – Stalowa Wola. W 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA oddały do eksploatacji zelektryfikowany odcinek Węgliniec – Zgorzelec na międzynarodowej linii E 30. Elektryfikacja linii ma na celu zwiększenie możliwości sprawnych podróży i przewozu ładunków na sieci kolejowej. Poza tym nowe możliwości kolei wpisują się w rozwój ekologicznego transportu, czyli tzw. Europejskiego Zielonego Ładu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close