Port Antwerpia ze wzrostem przeładunków kontenerów w 2020 r.
Ubiegły rok cechowały spore wahania w pracy drugiego co do wielkości portu w Europie. Całkowita masa ładunków przeładowanych w Antwerpii była o 3,1% niższa niż w 2019 r. Jednocześnie w segmencie intermodalnym belgijski port zanotował rekordowe wyniki.

Całkowita masa ładunków, które przetransportowano przez Port Antwerpia w 2020 r. wyniosła 231 mln t. Negatywny wpływ kryzysu na wyniki portu złagodził wzrost liczby przeładowanych kontenerów, która wyniosła 12 mln TEU (o 1,3% więcej niż rok wcześniej). To najlepszy wynik w historii portu. Intermodal sprawić, że Antwerpia poradziła sobie w trudnym okresie lepiej niż inne porty w regionie le Havre — Hamburg.
Kryzys spowodowany koronawirusem miał duży wpływ na przewozy ładunków masowych, których wolumenn w Antwerpii w 2020 spadł o 16%. O 9% spadły przeładunki w segmencie RoRo, o 22,5% spadła liczba przewożonych samochodów, a przeładunki ropy naftowej aż o 60%. Pomimo kryzysu belgijski port kontynuuje inwestycje w zieloną energię i cyfryzację.
— W 2020 roku złapała nas burza, ale pozostaliśmy wyprostowani. Port ustanowił nawet kolejny rekord przepustowości kontenerów. To pozwoliło nam ograniczyć szkody spowodowane stratami w pozostały segmentach i przedstawić lepsze wyniki niż w innych portach. To po raz kolejny potwierdza wagę segmentu kontenerowego i potrzebę zwiększenia pojemności. W 2021 roku transport morski nie będzie przewidywalny, ale jesteśmy silniejsi niż wcześniej. Pomimo kryzysu w 2020 r. patrzyliśmy dalej w przyszłość niż kiedykolwiek, jeśli chodzi o transformację energetyczną, mobilność i cyfryzację. Jestem przekonany, że nasze ambitne projekty, takie jak projekt redukcji CO2 Antwerp@C, koalicja wodorowa, cyfrowe szyfrowanie kontenerów w ramach projektu „Certified Pick up” oraz nowy rozwój dzielnicy NextGen w starej siedzibie Opla, naprawdę odmienią zasady gry w ciągu najbliższych 10 lat — skomentował Jacques Vandermeiren, prezes Portu Antwerpia.
