Pociąg transportu kombinowanego łączy Niemcy i Słowację
Niemieccy i słowaccy logistycy zorganizowali nową trasę transportu kombinowanego. Ten serwis łączy Niemcy, Czechy i Słowację i umożliwia dostarczanie naczep szybciej niż bezpośrednio drogami.

Firma logistyczna LKW Walter uruchomiła pociąg transportu kombinowanego między Niemcami a Słowacją. Nowa trasa łączy Rostock, niemiecki port nad Morzem Bałtyckim, z Bratysławą, stolicą Słowacji i ważnym portem na Dunaju. Ta usługa jest organizowana we współpracy z przewoźnikiem kolejowym Lokorail, który jest częścią słowackiej grupy transportowej Budamar. Partner słowacki zapewnia dostawę wagonów z naczepami na terenie Czech i Słowacji.
Pociąg transportu kombinowanego kursuje między Rostockiem a Bratysławą dwa razy w tygodniu – we wtorki i czwartki. Rano przyjeżdża z Niemiec do Bratysławy, gdzie naczepy będą stopniowo rozładowywane i jednocześnie ładowane w ciągu dnia, a wieczorem wraca do Niemiec. „Czas tranzytu jest porównywalny z transportem drogowym, ale daje nieporównywalną korzyść w zmniejszaniu liczby ciężarówek na zatłoczonych drogach” – informuje spółka Budamar.

Pierwszy pociąg z naczepami LKW Walter został wysłany 5 stycznia br. Zestaw składał się z 19 platform typu Sdggmrs. To są sześcioosiowe przegubowe wagony kieszonkowe przeznaczone do transportu naczep. Dwie naczepy są umieszczone na jednej platformie. Pojemność całego pociągu kursującego między Rostockiem a Bratysławą jest 38 naczep. Wyładunek naczep w Porcie Bratysława zapewnia firma Slovenská plavba a prístavy, która zarządza portem i przewozi towary wzdłuż Dunaju. Niektóre ciężarówki kontynuują podróż do sąsiednich Węgier.