Rail Polska zawarł umowę ws. leasingu lokomotyw 207E
Rail Polska podpisał umowę z Beacon Rail ws. leasingu 12 lokomotyw. Spółka taborowa odkupi pojazdy od polskiego przewoźnika, a następnie mu je wydzierżawi.

Beacon — firma specjalizująca się w leasingu taboru kolejowego, należąca do grupy J. P. Morgan zawarł długoterminową umowę z Rail Polska. Na jej podstawi brytyjska spółka odkupi 10 lokomotyw serii 207E (Edgar) i dwie spalinowe M62M, które zostaną przekonwertowane na pojazdy elektryczne. Lokomotywy te zostaną następnie wydzierżawione przez Rail Polska na długi okres użytkowania.
Lokomotywy serii 207E to pojazdy elektryczne zbudowane na bazie zmodernizowanych wózków lokomotywy M62M, z wykorzystaniem niskonapięciowych silników trakcyjnych typu EMD-D77/78. W konstrukcji Edgarów zastosowano nietypowe rozwiązanie polegające na wykonaniu układu zasilania i sterowania silników niskonapięciowych DC dla lokomotyw spalinowych standardowym napięciem sieci trakcyjnej 3000V. Rail Polska wykorzystał w nowych pojazdach nowoczesne systemy przekształtnikowe i sterowania mikroprocesorowego. Pojazdy zostały zaprezentowane na targach TRAKO 2017, a dopuszczenie do eksploatacji otrzymały w 2019 r.
Powstaną kolejne Edgary
Zgodnie z umową z Rail Polska Beacon zobowiązany jest do przekonwertowania dwóch lokomotyw M62M na pojazdy serii 207E. Obecnie trwają prace związane z modernizacją tych lokomotyw. Po zawarciu umowy leasingu pojazdy będą wykorzystywane w przewozach realizowanych przez Rail Polska i będą serwisowane w bazach we Wrocławiu i Oświęcimiu. Do roku 2024 przewoźnik otrzyma kolejne 8 lokomotyw 207E. Dzięki umowie z Rail Polska Beacon zdobędzie doświadczenie w konwersji i serwisowaniu taboru trakcyjnego w Polsce.
— Cieszymy się, że możemy nawiązać współpracę z Beacon, aby wspierać naszą działalność w zakresie produkcji lokomotyw i zapewnić dodatkową siłę napędową dla naszych rosnących operacji kolejowych. Polski rynek leasingu i finansowania taboru nie był w stanie zapewnić potrzebnego nam finansowania. Beacon przyjmuje długoterminową wizję wartości aktywów lokomotyw, którą podzielamy. Cieszymy się, że podpisaliśmy umowę obejmującą 12 lokomotyw, z których cztery są już w eksploatacji, a 8 kolejnych ma zostać wyprodukowanych w naszych warsztatach w ciągu najbliższych kilku lat — skomentował Edward Burkhardt, prezes zarządu Rail Polska.