Schavemaker szuka dostawcy suwnicy RTG
Schavemaker ogłosił przetarg na dostawę i montaż suwnicy RTG dla terminalu intermodalnego w Kątach Wrocławskich. To kolejny etap projektu rozbudowy obiektu, realizowanej w ramach programu unijnego.
Operator dolnośląskiego terminalu szuka dostawcy suwnicy na kołach, która będzie mieć udźwig 450kN, będzie mogła układać kontenery 20’, 30’ i 40’ w 5 warstwach. Urządzenie ma być wyposażone w system zmniejszający hałas przy kontakcie rygle – kontener, komfortową kabinę operatora, urządzenia antykolizyjne i pomocniczy moduł zasilania. Wraz z dostawą i montażem zamówienie obejmuje również usługi serwisowe.
Dostawa suwnicy jest elementem projektu unijnego rozbudowy intermodalnego terminalu kontenerowego w Kątach Wrocławskich. W grudniu 2018 r. spółka Schavemaker podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko projektu rozbudowy obiektu. Schavemaker otrzymał 11,1 mln zł dofinansowania na inwestycje, a całkowita wartość projektu wynosi 28,2 mln zł. Celem inwestycji jest dostosowanie terminalu do możliwości jednoczesnej obsługi dwóch pełnych składów kolejowych o długości 600 m, zwiększenie powierzchni magazynowej i usprawnienie operacji przeładunkowych.
Nowe urządzenia
W ramach projektu unijnego w terminalu zrealizowano wydłużenie torów na bocznicy oraz budowę nowej hali magazynowej. Ponadto Schavemaker kupił nowe wózki do przeładunku kontenerów, nadwozi wymiennych i naczep w tym 3 urządzenia do obsługi jednostek pełnych (reachstackery), typu DRG 450-75C5XS, które dostarczyła renomowana marka Kalmar należąca do grupy Cargotec (wartość jednego urządzenia wynosi 2,9 mln zł). Urządzenia te wyposażono w szereg nowatorskich rozwiązań i posiadają największy w swojej klasie urządzeń (o rozstawie osi do 7,5m) udźwig do 34 ton w trzecim rzędzie kontenerów, max. możliwość składowania 5 warstw kontenerów, oraz spreader typu „combi”, który pozwala na przeładunek naczep intermodalnych i nadwozi wymiennych przy użyciu opuszczanych i sterowanych hydraulicznie ramion. Schavemaker kupił także jeden wózek do obsługi kontenerów pustych Konecranes SMV 108 TC6 o wartości 1,78 mln zł, który dostarczyła fińska grupa Kone. Po zakończeniu projektu terminal w Kątach Wrocławskich będzie posiadał 9 reachstackerów i dwie suwnice RTB.
— Realizacja zaplanowanego przedsięwzięcia przyczyni się do podniesienie poziomu efektywności funkcjonowania terminalu, wpłynie korzystnie na rozwój społeczno-gospodarczy Gminy Kąty Wrocławskie oraz będzie mieć pozytywny wpływ na dalszy wzrost wskaźników makroekonomicznych obrazujących sytuację ekonomiczną całego regionu — napisano w uzasadnieniu projektu.