Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Schavemaker szuka dostawcy suwnicy RTG

Schavemaker ogłosił przetarg na dostawę i montaż suwnicy RTG dla terminalu intermodalnego w Kątach Wrocławskich. To kolejny etap projektu rozbudowy obiektu, realizowanej w ramach programu unijnego.

Operator dolnośląskiego terminalu szuka dostawcy suwnicy na kołach, która będzie mieć udźwig 450kN, będzie mogła układać kontenery 20’, 30’ i 40’ w 5 warstwach. Urządzenie ma być wyposażone w system zmniejszający hałas przy kontakcie rygle – kontener, komfortową kabinę operatora, urządzenia antykolizyjne i pomocniczy moduł zasilania. Wraz z dostawą i montażem zamówienie obejmuje również usługi serwisowe. 

Dostawa suwnicy jest elementem projektu unijnego rozbudowy intermodalnego terminalu kontenerowego w Kątach Wrocławskich. W grudniu 2018 r. spółka Schavemaker podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko projektu rozbudowy obiektu. Schavemaker otrzymał 11,1 mln zł dofinansowania na inwestycje, a całkowita wartość projektu wynosi 28,2 mln zł. Celem inwestycji jest dostosowanie terminalu do możliwości jednoczesnej obsługi dwóch pełnych składów kolejowych o długości 600 m, zwiększenie powierzchni magazynowej i usprawnienie operacji przeładunkowych. 

Nowe urządzenia

W ramach projektu unijnego w terminalu zrealizowano wydłużenie torów na bocznicy oraz budowę nowej hali magazynowej. Ponadto Schavemaker kupił nowe wózki do przeładunku kontenerów, nadwozi wymiennych i naczep w tym 3 urządzenia do obsługi jednostek pełnych (reachstackery), typu DRG 450-75C5XS, które dostarczyła renomowana marka Kalmar należąca do grupy Cargotec (wartość jednego urządzenia wynosi 2,9 mln zł). Urządzenia te wyposażono w szereg nowatorskich rozwiązań i posiadają największy w swojej klasie urządzeń (o rozstawie osi do 7,5m) udźwig do 34 ton w trzecim rzędzie kontenerów, max. możliwość składowania 5 warstw kontenerów, oraz spreader typu „combi”, który pozwala na przeładunek naczep intermodalnych i nadwozi wymiennych przy użyciu opuszczanych i sterowanych hydraulicznie ramion. Schavemaker kupił także jeden wózek do obsługi kontenerów pustych Konecranes SMV 108 TC6 o wartości 1,78 mln zł, który dostarczyła fińska grupa Kone. Po zakończeniu projektu terminal w Kątach Wrocławskich będzie posiadał 9 reachstackerów i dwie suwnice RTB.

— Realizacja zaplanowanego przedsięwzięcia przyczyni się do podniesienie poziomu efektywności funkcjonowania terminalu, wpłynie korzystnie na rozwój społeczno-gospodarczy Gminy Kąty Wrocławskie oraz będzie mieć pozytywny wpływ na dalszy wzrost wskaźników makroekonomicznych obrazujących sytuację ekonomiczną całego regionu — napisano w uzasadnieniu projektu. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close