Partnerzy portalu

PKP PLK modernizują szerokotorowe linie na Podlasiu

Tagi: PKP PLK,

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ponad 350 mln zł modernizują dwie szerokotorowe linie kolejowe na Podlasiu. Po nowych torach i wyremontowanym moście na zalewie Siemianówka jeżdżą już do Polski pociągi towarowe z Białorusi. Są także nowe szerokie tory na prawie całym odcinku Sokółka-Kuźnica i dalej do granicy. Dzięki inwestycji więcej dłuższych i cięższych składów przejedzie przez wschodnią granicę.

fot. PKP PLK

Na linii kolejowej między Kuźnicą Białostocką a Sokółką i Geniuszami obok kursujących pociągów pasażerskich prowadzone są prace modernizacyjne. Położonych zostało już ponad 10 km toru szerokiego. Montowane są nowe szyny i podkłady, a na budowie wykorzystano już ponad 800 wagonów tłucznia. Na odcinku Sokółka-Geniusze zdemontowano stare szyny i podkłady.

Inwestycja rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku. W ramach modernizacji wymienionych zostanie łącznie 27 km torów, przebudowanych lub wyremontowanych będzie 16 obiektów inżynieryjnych. Bezpieczeństwo ruchu zapewni przebudowa 16 przejazdów drogowo-kolejowych oraz instalacja nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dzięki inwestycji możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów na odcinku Sokółka – Geniusze, wyłączonym z eksploatacji od 1992 r.

Inwestycja realizowana jest w ramach dwóch projektów: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 57 na odcinku Kuźnica Białostocka – Geniusze” i „Rewitalizacja linii kolejowej nr 923 na odcinku Bufałowo Wschód – Bufałowo”, których łączna wartość to około 200 mln zł netto. Modernizacja dofinansowana jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Zakończenie prac planowane jest na przyszły rok.

Na linii kolejowej granica państwa – Zabłotczyzna zostało już wymienionych 20 km toru głównego, a nowe szyny, łączone w technologii bezstykowej, zapewniają mniejszy poziom hałasu. Remont objął 13 obiektów inżynieryjnych – mostów i przepustów, prace prowadzone są na moście kolejowym w Narewce. Bezpieczeństwo ruchu kolejowego i samochodowego zapewniła przebudowa 12 przejazdów drogowo-kolejowych.

Na stacji w Siemianówce wyremontowano nastawnię, która aktualnie wyposażana jest w nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania ruchem, co zwiększy poziom bezpieczeństwa i umożliwi obsługę większej liczby pociągów. Prowadzone są prace przy budowie oświetlenia torów w stacji Siemianówka, Mikłaszewo i Zabłotczyzna oraz roboty elektroenergetyczne. Zakończenie zasadniczej części prac na tej linii planuje się na marzec 2021 r., natomiast ostateczne zakończenie projektu przewidywane jest w IV kwartale 2022 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close