Partnerzy portalu

Via Carpatia na Podkarpaciu nabiera kształtów

Tagi: GDDKiA, Trójmorze,

Rozpoczyna się postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19: Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla. Odcinki te, które będą stanowiły element międzynarodowej trasy Via Carpatia, będą miały w sumie 20,4 km długości.

S19 Iskrzynia – Miejsce Piastowe  

Odcinek drogi ekspresowej o długości 10,3 km będzie miał przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe: Iskrzynia i Miejsce Piastowe, a także obwód utrzymania drogowego (OUD  Miejsce Piastowe). Inwestycja obejmie budowę obiektów inżynierskich: 2 estakad, 5 wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejścia nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejść dla średnich i małych zwierząt oraz urządzeń BRD i ochrony środowiska. Przebudowany zostanie układ dróg poprzecznych i towarzyszących drodze ekspresowej oraz infrastruktura techniczna.

S19 Miejsce Piastowe – Dukla  

Odcinek ten będzie miał długość 10,1 km, przekrój dwujezdniowy po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł drogowy Dukla, miejsce obsługi podróżnych (MOP Równe), obiekty inżynierskie: 3 estakady, 5 wiaduktów, 6 mostów, 1 przejście górne dla dużych zwierząt, 2 przejścia dolne dla średnich zwierząt, 1 przejście dolne dla małych zwierząt. Zaplanowano wykonanie  urządzeń BRD oraz ochrony środowiska, przebudowę i rozbudowę dróg poprzecznych, cieków wodnych, a także infrastruktury technicznej. 

Badania geologiczne

Odcinki drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim będą przebiegać przez różnorodny i skomplikowany pod względem geologicznym teren, dlatego na etapie opracowania Koncepcji programowej wykonywane jest szczegółowe rozpoznanie geologiczne podłoża. Dla odcinków: Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla, w zakresie rozpoznania geologicznego podłoża wykonano badania geofizyczne, wiercenia i sondowania. Ponadto prowadzono monitoring osuwisk (wgłębny i powierzchniowy), a na podstawie uzyskanych wyników badań dokonano oceny warunków geologiczno-inżynierskich pod kątem ich złożoności. Dla zobrazowania przeprowadzonego rozpoznania podłoża warto podać, że tylko na odcinku Iskrzynia – Miejsce Piastowe wykonano 1261 wierceń o głębokości 2,3 – 25 m o łącznej długości  9,5 km.  

S19 do granicy polsko-słowackiej w Barwinku 

Obecnie na pozostałych odcinkach S19 na południe od Rzeszowa (74 km od węzła Babica do granicy państwa w Barwinku), wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe. Zakończenie opracowywania dokumentacji i ich odbiór zaplanowano do połowy 2021 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close