Partnerzy portalu

Podpisano umowę na modernizację linii Chorzów Batory – Nakło Śląskie

Tagi: PKP PLK,

18 grudnia 2020 r. spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na opracowanie dokumentacji oraz realizację robót na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. Przebudowa linii oznacza sprawniejszy przewóz towarów ze Śląska do portów. To jedna z największych inwestycji kolejowych za ponad 1,2 mld zł, dofinansowana z unijnego programu POIiŚ. W 2021 roku będą realizowane prace projektowe, a budowę przewidziano na lata 2022- 2024.

Nakło Śląskie
fot. PKP PLK

Dla podróżnych efektem inwestycji będzie większa dostępność kolei, także dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, z nowego przystanku Chorzów Uniwersytet i nowych peronów, m.in. na stacjach: Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków oraz przystanku Radzionków Rojca. Komfort podróży zwiększy nowe nagłośnienie, oświetlenie, czytelne oznakowanie, a także ławki i wiaty. Na stacji Bytom przewidziano odnowienie wiaty nad trzema peronami.
 
Modernizacja jest ważna dla poprawy przewozów towarowych w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni. Zostanie wymienione 80 km torów i sieci trakcyjnej. Dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym zwiększy się przepustowość linii – będzie mogło sprawnie kursować więcej pociągów. Lokalne Centrum Sterowania w Bytomiu, przebudowa przejazdu i przejść dla pieszych zwiększą bezpieczeństwo na kolei. Zaplanowano również budowę i przebudowę około 30 obiektów inżynieryjnych, m.in. wiaduktów kolejowych w Radzionkowie i Świętochłowicach.

 – Podpisana umowa za ponad 1,2 mld zł, na odcinek Chorzów – Nakło Śląskie na  linii nr 131 ze Śląska do portów  pokazuje, że PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie realizują inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego i efektywnie wykorzystują środki unijne. Sytuacja pandemii nie przerwała realizacji inwestycji, ogłaszania przetargów oraz podpisywania umów na ważne społecznie i gospodarczo kolejowe projekty – stwierdził  Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK SA. 

PLK podpisały we wrześniu 2019 roku dwie umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót na ponad 100 km odcinku linii: Kalina (Herby Nowe) – Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice. Po pracach projektowych wykonawcy rozpoczęli roboty, które zakończą się w połowie 2023 r. Przebudowane tory i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h.
 
W realizacji jest przetarg na zaprojektowanie odcinka Nakło Śląskie – Kalina (Herby Nowe). Planowane zakończenie prac projektowych powinno nastąpić w połowie 2023 r. W kolejnych latach będzie możliwa realizacja robót budowlanych.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close