Kombiverkehr przygotowuje połączenia operatorskie dla nowego terminalu w Hanowerze
Niemiecki operator intermodalny Kombiverkehr planuje zintegrowanie nowego hubu przeładunkowego w Hanowerze z siatką międzynarodowych połączeń kolejowych. Pierwsze pociągi operatorskie z i do nowego obiektu mają ruszyć na początku 2021 r.
MegaHub Terminal został otwarty po dwóch latach prac budowlanych w dzielnicy Hanowerze – Lehrte na miejscu dawnej stacji manewrowej. Obiekt zajmuje powierzchnię 120 tys. mkw. i posiada sześć platform przeładunkowych, które mogą przyjmować pociągi o długości 700 m i trzy suwnice bramowe. Większościowym udziałowcem operatora terminalu jest Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße z grupy DB Netze, a Kombiverkehr posiada 16.67% akcji przedsiębiorstwa.
Obecnie trwają intensywne przygotowania do uruchomienia obsługi połączeń kolejowych między nowym niemieckim terminalem, a szeregiem destynacji w Europie. Za integrację MegaHub Terminalu z transuropejską siecią połączeń intermodalnych odpowiada Kombiverkehr. Pierwsze regularne pociągi mają ruszyć w kwietniu 2021 r. MegaHub Terminal na początku będzie mieć połączenia z Ludwigshafen, Lubeką, Kiel, Hamburgiem, Monachium, Duisburgiem w Niemczech i Malmö w Szwecji.
Hub przeładunkowy
W pierwszej fazie rozpoczęcia działalność terminal będzie obsługiwał przeładunki między koleją a transportem drogowym. W drugim etapie uruchomione będą przeładunki między pociągami. Obiekt przystosowany jest do obsługi kontenerów, nadwozi wymiennych i naczep. Poprzez sieć połączeń Kombiverkehr z i do nowego terminalu będą mogły docierać ładunki z wielu państw europejskim w tym także z Polski. Kombiverkehr oferuje połączenia Duisburga z Poznaniem, Kątami Wrocławskimi, Warszawą, Gdańskiem i Gdynią. Nowy niemiecki terminal umożliwi spółce Kombiverkehr zaoferowanie klientom przewozów kolejowych w kierunkach, które dotąd nie były realizowane na przykład Duisburg — Malmö.
— Wraz z planowanym uruchomieniem naszych pociągów w przyszłym roku wypełniamy naszą obietnicę aktywnego wykorzystania nowoczesnego obiektu MegaHub, jedynego tego rodzaju w Europie, do usprawnienia transportu intermodalnego od samego początku. Połączenie z MegaHub przybliża nas do celu, jakim jest oferowanie wydajnych pociągów intermodalnych w lokalizacjach, które obecnie nie generują wystarczającego wolumenu ładunków dla pociągów blokowych — komentuje Armin Riedl, dyrektor zarządzający Kombiverkehr KG.