Partnerzy portalu

Kombiverkehr przygotowuje połączenia operatorskie dla nowego terminalu w Hanowerze

Niemiecki operator intermodalny Kombiverkehr planuje zintegrowanie nowego hubu przeładunkowego w Hanowerze z siatką międzynarodowych połączeń kolejowych. Pierwsze pociągi operatorskie z i do nowego obiektu mają ruszyć na początku 2021 r. 

Kombiverkehr
fot. Kombiverkehr

MegaHub Terminal został otwarty po dwóch latach prac budowlanych w dzielnicy Hanowerze – Lehrte na miejscu dawnej stacji manewrowej. Obiekt zajmuje powierzchnię 120 tys. mkw. i posiada sześć platform przeładunkowych, które mogą przyjmować pociągi o długości 700 m i trzy suwnice bramowe. Większościowym udziałowcem operatora terminalu jest Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße z grupy DB Netze, a Kombiverkehr posiada 16.67% akcji przedsiębiorstwa. 

Obecnie trwają intensywne przygotowania do uruchomienia obsługi połączeń kolejowych między nowym niemieckim terminalem, a szeregiem destynacji w Europie. Za integrację MegaHub Terminalu z transuropejską siecią połączeń intermodalnych odpowiada Kombiverkehr. Pierwsze regularne pociągi mają ruszyć w kwietniu 2021 r. MegaHub Terminal na początku będzie mieć połączenia z Ludwigshafen, Lubeką, Kiel, Hamburgiem, Monachium, Duisburgiem w Niemczech i Malmö w Szwecji.

Hub przeładunkowy

W pierwszej fazie rozpoczęcia działalność terminal będzie obsługiwał przeładunki między koleją a transportem drogowym. W drugim etapie uruchomione będą przeładunki między pociągami. Obiekt przystosowany jest do obsługi kontenerów, nadwozi wymiennych i naczep. Poprzez sieć połączeń Kombiverkehr z i do nowego terminalu będą mogły docierać ładunki z wielu państw europejskim w tym także z Polski. Kombiverkehr oferuje połączenia Duisburga z Poznaniem, Kątami Wrocławskimi, Warszawą, Gdańskiem i Gdynią. Nowy niemiecki terminal umożliwi spółce Kombiverkehr zaoferowanie klientom przewozów kolejowych w kierunkach, które dotąd nie były realizowane na przykład Duisburg — Malmö.

— Wraz z planowanym uruchomieniem naszych pociągów w przyszłym roku wypełniamy naszą obietnicę aktywnego wykorzystania nowoczesnego obiektu MegaHub, jedynego tego rodzaju w Europie, do usprawnienia transportu intermodalnego od samego początku. Połączenie z MegaHub przybliża nas do celu, jakim jest oferowanie wydajnych pociągów intermodalnych w lokalizacjach, które obecnie nie generują wystarczającego wolumenu ładunków dla pociągów blokowych — komentuje Armin Riedl, dyrektor zarządzający Kombiverkehr KG.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close