Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Siemens uruchomił pierwszy sygnalizacyjny system stacyjny działający w chmurze

Tagi: Siemens,

Spółki ÖBB-Infrastruktur AG i Siemens Mobility wspólnie rozpoczęły na stacji Achau w Austrii eksploatację w pełni nowatorskiego rozwiązania cyfrowego w zakresie technicznego zabezpieczenia ruchu kolejowego. Platforma „Distributed Smart Safe System“ (DS3) jest to innowacyjne rozwiązanie cyfrowe, stanowiące podstawę sterowania systemem zależnościowym z chmury („Interlocking in the Cloud“).

Key Visual DS3 in Achau, Austria !! Important: Please use photo credit for this Key Visual: ÖBB bzw. Siemens Mobility/Robert Deopito

Nastawnia DS3 w chmurze dla ÖBB w Achau to – posługując się językiem fizyki – prawdziwe przejście kwantowe dla przemysłu kolejowego. Umożliwia wirtualizację większości komponentów sygnalizacji, takich jak komputery nastawnicowe, czy też komputery obsługujące ETCS. Pociągi wysyłają swoje dane lokalizacyjne drogą radiową do systemu centralnego, dbającego o bezpieczeństwo, przestawiającego rozjazdy, zarządzającego drogami przebiegu i wysyłającego uprawnienia do pojazdów. Siemens Mobility jest dumny ze stworzenia tego nowego systemu sygnalizacji, który sprawi, że ruch kolejowy będzie sprawniejszy, efektywniejszy i elastyczniejszy – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Dzięki tej technologii rodzi się wiele nowych możliwości, które dotychczas nie były osiągalne, albo były osiągalne w  bardzo ograniczonym zakresie. Na przykład semafory i rozjazdy mogą być sterowanie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, a to umożliwia innowacyjną diagnostykę, uprzedzanie występowania usterek i przewidywanie działań utrzymaniowych. Dzięki temu ruch pociągów będzie bardziej punktualny i wydajny, a to sprawi, że kolej będzie bardziej atrakcyjnym środkiem transportu, wzrośnie też zadowolenie podróżnych. 

DS3 umożliwia pracę aplikacji sygnalizacyjnych w chmurze, niezależnie od posiadanego sprzętu komputerowego. Zarządcy infrastruktury, przesiadający się na tę nową technologię, mają też możliwość integrowania z nią istniejących systemów. Platforma spełnia najwyższe światowe standardy w dziedzinie zabezpieczeń ruchu kolejowego, zbiera też dodatkowe punkty za efektywność kosztów wynikającą z jej skalowalności, a także za centralizację obsługi oprogramowania i utrzymania. Wnosi też znaczny wkład do zrównoważonego rozwoju, bowiem pozwala zaoszczędzić więcej energii i miejsca, niż istniejące systemy. Rozmiary budynków nastawni można będzie w przyszłości znacznie zmniejszyć i ograniczyć do kubatury potrzebnej na centrum danych. 

Technologia w szczegółach

DS3 jest pierwszą na świecie platformą realizującą w sposób bezpieczny funkcje i procedury sygnalizacyjne w oparciu o sprzęt ogólnie dostępny na rynku. To znaczy, że w odróżnieniu od wcześniejszych rozwiązań nie ma tu potrzeby wykorzystywania sprzętu konstruowanego specjalnie o tych celów. DS3 jako pierwsza tego rodzaju platforma może pracować na różnym sprzęcie ogólnie dostępnym na rynku i obsługiwać różne aplikacje oraz interfejsy wykorzystywane w kolejowych systemach zależnościowych. Jest bazą dla tworzenia cyfrowych nastawni, a także radiowych centrów sterowania (RBC) dla potrzeb systemu bezpieczeństwa ETCS. Jest też podstawowym modułem elastycznych rozwiązań chmurowych. Umożliwia centralizację nastawni i radiowych centrów sterowania, np. w postaci centrali prowadzenia ruchu, a także budowę systemów georedundantnych. Oprócz centralizacji i skalowalności zapewnia tez kompatybilność z najróżniejszymi systemami istniejącymi, obsługuje też takie standardy, jak Eulynx/Neupro. DS3 jako platformę do uniwersalnych zastosowań można wykorzystywać do obsługi wielu produktów z dziedziny zabezpieczeń ruchu kolejowego, takich jak nastawnice, systemy kontroli jazdy/RBC, systemy zabezpieczeń robót torowych, systemy dyspozytorskie i inne, o różnych poziomach nienaruszalności bezpieczeństwa (SIL). 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close