P&O Ferrymasters uruchomił połączenie Czechy – Rotterdam
P&O Ferrymasters uruchomił pociągi intermodalne z Lovosic w Czechach do Rotterdamu. Usługa ta jest skomunikowana z połączeniem short sea do Wielkiej Brytanii. Pociągi transportują kontenery i naczepy.

P&O Ferrymasters rozpoczął kolejowe przewozy intermodalne w obu kierunkach na trasie Rotterdam – Lovosice. Czeski suchy port należący do spółki córki Kolei Czeskich jest obecnie skomunikowany bezpośrednio także z Hamburgiem, Duisburgiem, Antwerpią, Pragą, Ostrawą, Brnem i Małaszewiczami. W zasięgu pierwszej i ostatnie mili obejmuje regiony północnych Czech, a także przygraniczne obszary Niemiec i południowo – zachodniej Polski. Dzięki połączeniu short sea z portu Rotterdam nowa usługa umożliwia przewozy ładunków miedzy Europą środkową a Wielką Brytanią. Co ważne pociągi tego operatora dostosowano do przewozu kontenerów 45-stopowych oraz naczep typu huckepack.
— Ta nowa usługa jest pierwszą, która zapewnia bezpośrednie połączenie intermodalne z Czech do Wielkiej Brytanii i pierwszą bezpośrednią linią kolejową między Republiką Czeską a Holandią, która wykorzystuje naczepy. Część pociągu zatrzyma się w Duisburgu, największym na świecie porcie śródlądowym, który posłuży jako brama łącząca Lovosice z innymi terminalami europejskimi. Nasi klienci stają przed złożonymi wyzwaniami związanymi z transportem towarów z punktu A do punktu B na duże odległości w kontekście łańcuchów dostaw o krytycznym znaczeniu dla czasu i ograniczonych kosztami. Dzięki nowej usłudze udostępniamy naszym klientom dodatkowe korzyści w postaci poprawy efektywności, i zmniejszeniu emisji CO2 w łańcuchu dostaw.
Nowe kierunki transportu
Pierwszy pociąg z Lovosic do Rotterdamu wyruszył na początku listopada i dotarł do Europortu po podróży trwającej 24 godziny. P&O Ferrymasters planuje uruchamianie czterech pociągów tygodniowo w obu kierunkach. Start nowej usługi rozszerza sieć multimodalnych połączeń realizowanych własnymi pociągami tego operatora, które docierają do krajów takich jak Polska, Rumunia i Włochy.
W ostatnich 18 miesiącach P&O Ferrymasters rozbudował możliwości świadczenia usług logistycznych w centralnej Europie. Spółka zakupiła 200 naczep, uruchomiła pociągi na trasie Oradea (Rumunia) — Łódź i wdrożyła nowe systemy cyfrowe w tym narzędzia do śledzenia przesyłek rozwijane przez spółkę – matkę DP World.