Partnerzy portalu

Na półmetku budowa wiaduktów nad CMK

Tagi: CMK, PKP PLK,

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań na Centralnej Magistrali Kolejowej przygotowuje linię do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Dwa nowe wiadukty drogowe będą nad szybką trasą kolejową w woj. łódzkim. Bezkolizyjne skrzyżowania zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym w połowie 2021 r. PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przeznaczyły na inwestycję ponad 57 mln zł netto ze środków budżetowych.

W województwie łódzkim nad Centralną Magistralą Kolejową budowane są dwa wiadukty w Zachorzowie Kolonii i Radwanie. Wiadukty zastąpią przejazdy w poziomie torów i zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa podróżującym koleją. Sprawniejsza będzie komunikacja drogowa. Kierowcy dzięki bezkolizyjnym skrzyżowaniom zyskają także czas. Na każdym wiadukcie będą dwie 3 m jezdnie, ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Prace przy obiektach są realizowane zgodnie z harmonogramem.

W Zachorzowie Kolonii ponad stumetrowa stalowa konstrukcja wiaduktu jest już zamontowana nad linią kolejową. Specjalny dźwig umieścił ją na żelbetowych podporach. Płyta została wypełniona betonem. Równocześnie budowane są nasypy i drogi do wiaduktu, który zaplanowano 10 m nad torami. Obiekt o długości 134 m ułatwi komunikację na drodze gminnej Zachorzów – Węglany.

W Radwanie gotowe są cztery betonowe podpory wiaduktu. Prace koncentrują się na przyczółkach. W listopadzie rozpocznie się montaż stalowej konstrukcji nad torami. Obiekt, na drodze powiatowej Wielka Wola – Sędów, będzie miał 141 m długości.

Zakończenie prac przy wiaduktach jest planowane latem 2021 r. Wiadukty są elementem większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace w Zachorzowie Kolonii o wartości 25,6 mln zł realizuje „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. Za budowę w Radwanie o wartości 31,9 mln zł odpowiada konsorcjum: Lider konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o. o., partner konsorcjum Polwar S.A.

Dwa nowe wiadukty na CMK od października zwiększyły bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Bezkolizyjne skrzyżowania w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie) zastąpiły przejazdy kolejowo-drogowe w poziomie szyn.

Po Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi pojadą z prędkością ponad 200 km/h

Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej dostosowują linię do prędkości do 250 km/h, podnoszą poziom bezpieczeństwa i docelowo skrócą czas podróży koleją. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich zaplanowanych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h. CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close