Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla z dofinansowaniem z UE

Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarło z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umowę o dofinansowanie z Funduszy Unii Europejskiej budowy obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Wartość całkowita projektu to 272,4 mln, a wysokość dofinansowania ze środków UE to 207,8 mln zł.

budowa obwodnicy
fot. GDDKiA

– Obwodnica Kędzierzyna-Koźla zwiększy komfort podróżowania na dziś mocno obciążonej ruchem trasie prowadzącej w kierunku autostrady A4. Inwestycja ta przyczyni się też do znaczącej poprawy warunków życia mieszkańców miasta – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Obwodnica Kędzierzyna-Koźla o długości 14,3 km jest realizowana w ciągu drogi krajowej nr 40. Nowa trasa ominie miasto po północnej stronie. W ramach inwestycji powstanie droga klasy GP o przekroju jednojezdniowym z dwoma lub trzema (2+1) pasami ruchu.

Wykonawcą zadania jest Strabag Infrastruktura. Zaawansowanie rzeczowe wynosi 18,7 proc. Ukończenie inwestycji jest planowane w II kw. 2022 r.

Celem inwestycji jest stworzenie dogodnego ciągu komunikacyjnego, głównie dla pojazdów ciężkich, który umożliwi przeniesienie ruchu tranzytowego z DK40, w tym ruchu pojazdów przewożących niebezpieczne substancje z zakładów chemicznych zlokalizowanych na terenach przemysłowych w Kędzierzynie-Koźlu.

Efektem budowy obwodnicy będzie  poprawa skomunikowania terenów w południowo-zachodniej części kraju, powstanie ponadto bezkolizyjne połączenie drogowe aglomeracji miejskich oraz ośrodków przemysłowych. Dzięki inwestycji nastąpi oddzielenie ruchu tranzytowego od ruchu lokalnego oraz poprawa przepustowości trasy na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Pyskowice. Odsunięcie drogi od zabudowy mieszkalnej zwiększy bezpieczeństwo ruchu. Budowa obwodnicy umożliwi aktywizację gospodarczą terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie drogi, położonych w województwie opolskim i śląskim.

Projekt stanowi element IV osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko obejmującej „Infrastrukturę drogową dla miast” i działania 4.2 „Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego”. Inwestycja jest również częścią priorytetu inwestycyjnego 7.b „Zwiększenie mobilności regionalnej poprzez łączenie węzłów drugorzędnych z infrastrukturą TEN-T, w tym z węzłami multimodalnymi” i realizowana będzie w 2 województwach – opolskim oraz śląskim.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close