Partnerzy portalu

Kolejny etap modernizacji linii Poznań – Wrocław

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linie Poznań – Wrocław na odcinku Czempiń – granica woj. dolnośląskiego. Inwestycja obejmuje m.in. tory, sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania. Projekt za 1,5 mld zł jest współfinansowany z instrumentu UE „Łącząc Europę” (CEF).

Wrocław
fot. PKP PLK

Sprawne przejazdy między Czempiniem a Rawiczem zapewniają etapowo wymieniane tory, sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania. W listopadzie pociągi pojada już nie jednym, lecz dwoma zmodernizowanymi torami na szlaku Rawicz – Bojanowo. W grudniu prace zakończą się na ostatnim jednotorowym szlaku między Lesznem a Starym Bojanowem, dwutorowo będzie przejezdna cała trasa Poznań – Wrocław.

Bezpieczeństwo na trasie zwiększają m.in. przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe z nową nawierzchnią i lepszymi zabezpieczeniami, a także nowe, bezkolizyjne skrzyżowania. Kierowcy szybciej i sprawniej przejeżdżają nad torami nowymi wiaduktami w Lesznie, Klonówcu i Kościanie (ul. Młyńska). Wiadukt drogowy powstaje w Bojanowie (Pakówce), a tunele pod linią kolejową budowane są w Kościanie (na ul. Gostyńskiej) oraz w Rawiczu (na ul. Piłsudskiego).

Mieszkańcy Kościana zyskali nowe, bezpieczne, podziemne przejście na ul. Wyzwolenia. Do końca roku podobne obiekty, przeznaczone dla pieszych i rowerzystów, dostępne będą na ul. Okrężnej w Lesznie oraz ul. Świętojańskiej w Rawiczu.

Inwestycja między Czempiniem a Dolnym Śląskiem umożliwi zwiększenie prędkości składów pasażerskich do 160 km/h na całej trasie między Poznaniem a Wrocławiem. Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą między stolicami województw w ok. 1:30 h. Poprawi się przepustowość linii, co umożliwi przewoźnikom zwiększenie liczby połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Zapewniony będzie sprawny transport towarów międzynarodowym korytarzem kolejowym. Wzrośnie komfort podróży i poziom bezpieczeństwa.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” ma wartość  ok. 1,5 mld zł i realizowany jest przy współudziale środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Dofinansowanie wynosi ok. 1 mld zł

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close