PKP Cargo Connect zawarło umowę z Krajową Spółką Cukrową na przewozy kontenerowe
PKP Cargo Connect podpisało umowę na świadczenie usług przewozowych i logistycznych dla Krajowej Spółki Cukrowej. Porozumienie obejmuje również opracowanie specjalistycznych kontenerów do przewozu sypkiego cukru.
3 listopada zawarta została 10-letnia umowa na przewozy cukru miedzy PKP Cargo Connect a Krajową Spółką Cukrową. Umowa obejmuje przewozy w specjalistycznych kontenerach do Terminalu Cukrowego w Gdańsku. Dla Grupy PKP Cargo umowa jest częścią strategii dywersyfikacji przewozów i pozyskiwania klientów z nowych branż.
—To bardzo dobra wiadomość dla naszej Grupy jak i dla całej polskiej gospodarki. Umowa naszej spółki zależnej z Krajową Spółką Cukrową udowadnia, że koleją można przenosić wszystkie towary przemysłowe. Jest to zgodne z trendami światowymi, zgonie z którymi coraz więcej ładunków przewożonych jest transportem intermodalnym. Dzięki rozwijaniu kompetencji intermodalnych możemy wzmacniać nasze relacje z obecnymi klientami i pozyskiwać nowych — powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.
KSC planuje eksportować 300 tys. ton cukru rocznie za pomocą terminalu w Gdańsku. Przewozy cukru mają być rozłożone na cały rok, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu silosów spółki, których pojemność wynosi 50 tys. t. Dzięki zawartej umowie z PKP Cargo Connect KSC zmniejszy swój ślad węglowy związany z przewozami produktu. Obecnie do transportu cukru spółka wykorzystuje cukrowozy opracowane na bazie cystern samochodowych.
— Dzięki podpisaniu umowy miedzy dwiema spółkami Skarbu Państwa osiągnęliśmy długoterminowe porozumienie na na dobrych warunkach. Jako producent zyskujemy stabilne usługi przewozowe. Współpraca obejmuje również wyprodukowania specjalistycznych kontenerów do przewozu cukru luzem. Część tego taboru wyprodukuje kolejna spółka Skarbu Państwa czyli PKP Cargotabor, co oznacza utworzenie łańcuchów usług logistycznych. Podpisanie porozumienia z PKP Cargo Connect umożliwi zawieranie kolejnych umów przez nasze spółki zależne — zapewnił Tomasz Olenderek, członek zarządu Krajowej Spółki Cukrowe.
Specjalistyczne kontenery
Obecnie prototypowe kontenery do przewozu cukru są testowane w przewozach do Gdańska. Umowa PKP Cargo Connect z KSC zakłada wyprodukowanie 190 jednostek, co umożliwi sformułowanie 2 lub 3 pociągów.
— Nasza firma specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań intermodalnych — kontenerowych. Wykonaliśmy dwa typy specjalistycznych kontenerów, które są wyposażone w specjalistyczne powłoki i są dopuszczone do przewozu produktów spożywczych. Produkt ten jest dostosowany do potrzeb klienta. Cieszy nas długa, 10-letnia perspektywa współpracy z Krajową Spółką Cukrową. Umowa wpisuje się w strategię synergii działań spółek skarbu państwa. Zapraszamy również inne firmy szukające rozwiązań transportowych w dużej skali do współpracy — skomentował Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect.
Umowa będzie realizowana w latach 2021-2030. Szacunkowa ilość cukru, jaki przewiezie PKP Cargo Connect to ok. 2 mln ton. Przewozy kolejowe będzie realizować PKP Cargo, a część ładunków będzie transportowana samochodami PKP Cargo Connect, które będzie też świadczyło usługi logistyczne.