Partnerzy portalu

Lokomotywy Vectron MS w Polsce zgodne z systemem ETCS Baseline 3.4.0

Tagi: Siemens, UTK, Vectron,

Urząd Transportu Kolejowego wydał bezterminowe zezwolenie na włączenie do eksploatacji na terenie Polski lokomotyw Vectron MS wyposażonych w europejski system sterowania pociągiem (ETCS) Baseline 3.4.0. Do tej pory takie zezwolenie funkcjonowało w kilku krajach europejskich – m.in. Niemczech i Szwecji. Od początku 2021 r. wszystkie nowe Vectrony MS dostarczone w Polsce i w Europie będą zgodne z najnowszą wersją systemu ETCS.

Lokomotywy Vectron MS w Polsce zgodne z systemem  ETCS Baseline 3.4.0

System ETCS zapewnia ujednolicenie komunikacji pokładowych systemów kontroli ruchu pociągów, zastępując lokalne systemy i tworząc podstawy interoperacyjności między pociągami a infrastrukturą przytorową. ETCS stał się w ostatnim czasie globalnym standardem w przemyśle kolejowym.

Certyfikat zgodności z systemem ETCS Baseline 3.4.0 to kolejny krok w kierunku rozwoju wielosystemowych lokomotyw w Polsce. Już w styczniu 2021 r. dostarczymy pierwszego Vectrona dla Laude Smart Intermodal z najnowszą wersją systemu ETCS – powiedział Waldemar Lorbiecki, starszy specjalista ds. wsparcia sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility Sp. z o.o.

System ETCS na poziomie 2 pozwala na nieustanną komunikację między lokomotywą i drogą kolejową. Dzięki temu systemowi maszynista otrzymuje komunikaty dotyczące jazdy, takie jak dozwolona prędkość, prędkość zalecana oraz dystans bezpośrednio na wyświetlaczu, a nie jak wcześniej – pośrednio poprzez sygnalizację przytorową. Wszelkie dane wymagane do prowadzenia ruchu są przesyłane do lokomotywy z radiowego blokowego centrum sterowania ruchem kolejowym (RBC), z wykorzystaniem systemu kolejowej cyfrowej łączności radiowej GSM-R. Prędkość pociągu, jego położenie oraz kierunek jazdy są rejestrowane przez komputer pokładowy lokomotywy, a dane – nieustannie przesyłane do centrum sterowania.

W porównaniu do systemu ETSC Baseline 2, który jest obecnie używany w większości krajów, ETCS Baseline 3 ma wiele nowych funkcji, w tym zoptymalizowany uniwersalny model krzywej hamowania. To pozwoli na uproszczenie wprowadzenia pokładowych urządzeń ETCS

Do dziś Siemens Mobility sprzedał ponad 1000 lokomotyw Vectron do 50 klientów z całej Europy, uzyskując dopuszczenie do eksploatacji w 20 krajach, w tym w Polsce.

Na co dzień z lokomotyw Vectron, zarejestrowanych w Polsce, korzystają PKP CARGO, DB Cargo Polska, CARGOUNIT i Lotos Kolej. Łącznie w rękach polskich przewoźników i operatorów znajduje się 50 Vectronów, a kilkaset posiada zezwolenie na eksploatacje w Polsce.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close