Partnerzy portalu

Na mazowieckim odcinku Rail Baltica powstają nowe wiadukty

Tagi: Rail Baltica,

W Toporze i Łochowie widać zaawansowaną budowę bezkolizyjnych skrzyżowań nad linią Warszawa – Białystok. Nowe wiadukty drogowe zapewnią sprawniejszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów oraz lepszą komunikację drogową. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 236 mln zł będzie 11 bezkolizyjnych skrzyżowań. Prace współfinansowane są w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

fot. PKP PLK

W Toporze jest już konstrukcja wiaduktu nad torami Rail Baltica i drogą powiatową. Roboty prowadzone są przy płytach, na których będą jezdnie. Stawiane są ściany oporowe. Wiadukt wraz z drogami dojazdowymi będzie miał 840 m długości. Poza ruchem samochodów zapewni przejście pieszym i ścieżkę rowerową. Obiekt zastąpi przejazd drogowo-kolejowy w pobliżu przystanku kolejowego. Droga krajowa nr 50 przebiegnie nad linią kolejową oraz drogą powiatową.

W Łochowie pierwszy z wiaduktów drogowych powstaje w centrum miasta, w ciągu ul. Wyszkowskiej i zastąpi przejazd kolejowy. Przy torach budowane są podpory obiektu. Wykonawca pracuje przy ścianach oporowych. Przebudowywane są drogi dojazdowe oraz usuwane są kolizje z siecią energetyczną. Dla utrzymania ruchu w rejonie budowy przygotowany został tymczasowy przejazd drogowo-kolejowy i ścieżka dla pieszych. Nowa konstrukcja będzie miała prawie 200 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów. Piesi i rowerzyści skorzystają z przewidzianej dla nich ścieżki.

W Łochowie-Jasiorówce nowy wiadukt drogowy powstaje 100 m od przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Przemysłowej i Polnej. Obecnie obok torów wzmacniane są nasypy oraz usuwane kolizje z siecią energetyczną. Po zakończeniu prac ulica Przemysłowa zostanie poprowadzona nad drogą krajową nr 50 (al. Łochowska) oraz linią kolejową. Będzie dojście do przystanku autobusowego. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania przewidziano pochylnie. Wiadukt wraz z drogami dojazdowymi będzie miał 490 m długości.

Prace przy wiaduktach prowadzone są z zachowaniem rozkładowego ruchu pociągów. Zakończenie budów w Łochowie i Toporze planowane jest na 2021 r.

Bezkolizyjne skrzyżowania powstają w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” i są współfinansowane z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość 11 obiektów to 236 mln zł netto.

Korzystamy już z nowych i będą kolejne bezpieczne skrzyżowania

Dzięki budowie bezkolizyjnych skrzyżowań, można już korzystać z przejść podziemnych w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie. Prace prowadzone będą jeszcze w lokalizacjach: Zielonka – tunel drogowy; Kobyłka Ossów – wiadukt drogowy; Kobyłka – tunel drogowy; Tłuszcz – wiadukt drogowy; Mokra Wieś – wiadukt drogowy; Małkinia – wiadukt drogowy.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close