W Warszawie na potrzeby DHL Express Polska wyląduje transportowy Airbus A300
W tegorocznym sezonie szczytowym DHL Express spodziewa się wzrostu globalnych obrotów o ponad 50 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Ze względu na zwiększone wolumeny przesyłek i potrzeby klientów na warszawskim lotnisku im. Fryderyka Chopina wyląduje Airbus A300

Ważnym czynnikiem napędzającym e-commerce jest dominująca w tym roku niepewność związana z pandemią. Z tego względu konsumenci coraz częściej przenoszą swoje zakupy do świata online. Szczególnie widoczne będzie to podczas nadchodzących globalnych świąt konsumpcji, takich jak Black Friday czy Cyber Monday, a także podczas okresu przedświątecznego. W związku z tym DHL Express spodziewa się wzrostu obrotów w handlu elektronicznym na całym świecie. Już w tym roku sieć lidera globalnych przesyłek odnotowała około 35 proc. wzrostu w e-commerce. Przewidywania wskazują, że nadchodzący sezon będzie dla e-handlu niezwykle korzystny, przyczyniając się do wzrostu liczby przesyłek o ponad 50 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Airbus A300 wyląduje w Polsce…
Jak wynika z danych DHL Express, już na początku tego roku rynek sprzedaży online wzrósł globalnie o co najmniej 35 proc, co wiąże się ze licznymi wyzwaniami logistycznymi.
W odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie DHL Express Polska zmienia czasowo skład swojej floty, zmieniając Boeinga 757 na model Airbus A300, który pod każdym względem ma lepsze osiągi niż samolot amerykańskiego koncernu. Chodzi przede wszystkim o wielkość. Airbus A300 w stosunku do poprzednika jest dłuższy o 6,78 m i wyższy o 2,9 m, dzięki czemu ma większą ładowność. Mobilność też jest zaletą tego modelu, ponieważ oferuje on zasięg dłuższy aż o 478 km w porównaniu do 757.
Samolot wyląduje pierwszy raz na Lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie już w tym tygodniu tj. 28 października i przez kilka dni będzie realizował swoje zadania na linii Warszawa-Lipsk-Warszawa.
– Obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na transport przesyłek z Niemiec i Azji. Ze względu na to, że Lipsk i Warszawa są bardzo ważnymi punktami na mapie logistycznej i codziennie realizowanych jest z tych miejsc wiele lotów cargo, postanowiliśmy na linii WAW – LEI – WAW wzmocnić naszą flotę, wykorzystując tymczasowo Airbus’a A300. Pozwoli nam to odpowiedzieć na potrzeby rynku i zwiększyć przepustowość sieci. Jesteśmy dumni, że możemy służyć naszym klientom, tym bardziej czyniąc to w czasie pandemicznych wyzwań – komentuje Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express Polska.