Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rekordowe przewozy kontenerów na kolejowym szlaku Chiny – Europa

Wolumen kontenerów przetransportowanych koleją na trasie Chiny – Europa przez rosyjską sieć kolejową w okresie styczeń – wrzesień 2020 r. przekroczył po raz pierwszy 400 tys. Wrzesień był kolejnym rekordowym miesiącem na tym szlaku.

Rekordowe przewozy kontenerów na kolejowym szlaku Chiny - Europa
fot. UTLC ERA

Okres pandemii i spowodowane tym utrudnienia w funkcjonowaniu transportu nie dotyczą połączeń na Nowym Jedwabnym Szlaku. Z powodu zawieszenia części operacji lotniczego cargo i anulowania niektórych zawinięć kontenerowców do portów operatorzy logistyczni organizujący transport ładunków między Chinami a Europą zwiększyli zapotrzebowanie na przewozy kolejowe. Transport intermodalny zapewnia większą regularność i stabilność oferowanych usług logistycznych.

Tylko we wrześniu na kolejowych szlakach Chiny – Europa przewieziono 50,8 tys TEU – 1,7 razy więcej niż we wrześniu 2019 r. W całym 2020 spółka UTLC ERA (przedsięwzięcie joint venture narodowych przewoźników kolejowych Rosji, Kazachstanu i Białorusi) planuje przewieźć 500 tys TEU na Nowym Jedwabnym Szlaku. Dla porównania w całym 2019 r. między Chinami a Europą przez Rosję przewieziono 333 tys TEU.

Stale rozwijane są nowe korytarze transportowe. Na przykład na trasie prowadzącej Koleją Transmongolską od stycznia do września przetransportowano 15 tys. TEU – o 25% więcej niż w ubiegłym roku. Rozwijają się też połączenia przez Kaliningrad, zarówno poprowadzone dalej przez kolejowe przejście Mamonowo – Braniewo jak i przez Port Kaliningrad z wykorzystaniem żeglugi short sea. 

Połączenie przez Kaliningrad

UTLC ERA we współpracy z Belintertrans-Germany GmbH uruchomiło regularne połączenie na trasie Antykol – Hamburg przez Kaliningrad. Przewiezienie ładunków tym szlakiem zajmuje 12-14 dni. UTLC ERA jest odpowiedzialna na organizację przewozu koleją na liniach 1520 mm natomiast niemiecka spółka organizuje transport kontenerów drogą morską z Kaliningradu do Hamburga. 

Pilotażowy przewóz kontenerów na nowym szlaku odbył się w sierpniu. Przedsięwzięcie to zorganizowano we współpracy z chińskimi przewoźnikami Chinese ITLG i CDIRS oraz firmą DHL, która wyraża zainteresowanie dołączenia do tej usługi.

— Wspólne przedsięwzięcie otwiera nowy etap w historii przewozów towarów na trasie Chiny-UE-Chiny. Po raz pierwszy na rynku pojawi się elastyczne i przewidywalne rozwiązanie dla dostaw dowolnej wielkości. Koordynacja procesów logistycznych na całej trasie multimodalnej i technologia „jednego okna” zapewni użytkownikom najbardziej efektywny kanał planowania i realizacji przewozu towarów — powiedział Alexey Grom, prezes UTLC ERA cytowany w komunikacie. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close