PCC Intermodal podpisał umowę na lokomotywy manewrowe
PCC Intermodal podpisał umowę na dostawę zmodernizowanych lokomotyw manewrowych z Tabor Dębica. Do terminali tego operatora jesienią 2021 r. trafią 3 pojazdy serii 6Dh1 Alf.

W ramach realizacji kolejnego projektu w zakresie zadania 3.2 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, PCC Intermodal SA podpisała umowę na dostarczenie 3 zmodernizowanych lokomotyw spalinowych typu 6Dh1, które wesprą działania manewrowe na terminalach w Kutnie, Brzegu Dolnym oraz Gliwicach.
— Umowa została podpisana ze spółką Tabor Dębica. Wykonawca usługi został wyłoniony w drodze przetargu. Podmiot, złożył najkorzystniejszą ofertę, spełnił warunki formalno-techniczne, dysponował odpowiednim potencjałem i doświadczeniem, umożliwiającym mu realizację zadania, a po jego wykonaniu serwis gwarancyjny urządzeń — napisano w komunikacie
Alf to bardzo ciekawa modernizacja lokomotywy SM42. W trakcie przebudowy obniżono środek ciężkości oraz poprawiono widoczność z kabiny. Zastosowano system zdalnego monitoringu aktualnego stanu dopasowany do potrzeb klienta + GPS. Kabinę wyposażono w lodówkę i klimatyzację. Zastosowano także system zdalnego sterowania i tempomat. Po modernizacji pojazdy mają maksymalny nacisku 20 t na oś, prędkości konstrukcyjnej 90 km/h, siły pociągowej przy rozruchu min. 215 kN a przy prędkości ciągłej 115 kN. Konstrukcja pojazdów jest także dostosowana do pracy w trudnych warunkach pogodowych. Jak zapewnia Tabor Dębica lokomotywy 6Dh1 Alf cechuje znacznie niższe zużycie paliwa i materiałów eksploatacyjnych, a także lepsza ergonomia pracy maszynisty w porównaniu do SM42.
Inwestycja ta jest dofinansowana z funduszy UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Spółka podpisała w 2018 r. z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie inwestycji w kwocie 89,4 mln zł. Oprócz dostawy lokomotyw manewrowych projekt unijny PCC Intermodal obejmuje zakupy wagonów podkontenerowych, reachstackerów i lokomotyw elektrycznych.
