Łotwa i Estonia dołączyły do Korytarza Morze Północne – Bałtyk
Łotwa i Estonia oficjalnie dołączyły do Kolejowego Korytarza Towarowego Morze Północne – Bałtyk (Korytarz 8). Połączenie Ryga – Tallin stanie się częścią transeuropejskiej sieci transportowej.

12 października do rady nadzorczej Korytarza 8 (Rail Freight Corridor North Sea-Baltic, RFC NS-B) dołączyli przedstawiciele ministerstw transportu Łotwy i Estonii, a do rady nadzorczej przedstawiciele spółek kolejowych Latvijas dzelzceļš, AS Eesti Raudtee oraz łotewskiego organu alokacyjnego Latvian Allocation Body.
Trasa korytarza została wydłużona z Kowna na Litwie, poprzez Rygę do Tallina, a także z Kowna do Wilna, Daugavpils i Krustpils. Nowe odcinki korytarza poprowadzone są liniami szerokotorowymi, co ma zapewnić lepszy dostęp do tras towarowych łączących Europę z Azją a także utworzenie nowych połączeń intermodalnych z regionu państw bałtyckich do portów nad Morzem Północnym.
Kolej łącząca porty
Korytarz Morze Północne – Bałtyk ustanowiony został w 2015 r. na podstawie unijnej regulacji 913/2010. Siedziba organu zarządzającego korytarzem mieści się w Warszawie, a za koordynacje działań odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. Korytarz łączy zachodnioeuropejskie porty Antwerpia, Rotterdam, Amsterdam, Wilhelmshaven, Bremerhaven i Hamburg, a także miasta Aachen, Hannover, Magdeburg z Berlinem, Warszawą i Terespolem. Południowa odnoga korytarza prowadzi do Pragi i Katowic, a północna z Warszawy do Kowna oraz obejmuje odcinki, które zostały dołączone 12 października. Dzięki dołączeniu Łotwy i Estonii korytarz objął także porty bałtyckie Ryga, Ventspils, Liepāja, Paldiski, Muuga i Sillamäe.
Obecnie Korytarz 8 liczy 8 tys km linii kolejowych w tym 4480 linii magistralnych. Szlaki tworzące tę sieć łączą obecnie 201 terminal intermodalnych. Dołączenie nowych odcinków do tej inicjatywy usprawni zarządzaniem ruchem towarowym na tych magistralach.
— RFC NS-B należy do korytarzy o największym potencjale wzrostu w świadczeniu usług transportowych o dużej przepustowości. Od teraz można również zamawiać przepustowość na tych liniach za pośrednictwem punktu kompleksowej obsługi Korytarza, jedynego punktu kontaktowego dla wszystkich wniosków dotyczących Korytarza — napisano w komunikacie.