Partnerzy portalu

Łotwa i Estonia dołączyły do Korytarza Morze Północne – Bałtyk

Łotwa i Estonia oficjalnie dołączyły do Kolejowego Korytarza Towarowego Morze Północne – Bałtyk  (Korytarz 8). Połączenie Ryga – Tallin stanie się częścią transeuropejskiej sieci transportowej.

Łotwa i Estonia dołączyły do Korytarza Morze Północne - Bałtyk
fot. RFC NS-B

12 października do rady nadzorczej Korytarza 8 (Rail Freight Corridor North Sea-Baltic, RFC NS-B) dołączyli przedstawiciele ministerstw transportu Łotwy i Estonii, a do rady nadzorczej przedstawiciele spółek kolejowych Latvijas dzelzceļš, AS Eesti Raudtee oraz łotewskiego organu alokacyjnego Latvian Allocation Body. 

Trasa korytarza została wydłużona z Kowna na Litwie, poprzez Rygę do Tallina, a także z Kowna do Wilna, Daugavpils i Krustpils. Nowe odcinki korytarza poprowadzone są liniami szerokotorowymi, co ma zapewnić lepszy dostęp do tras towarowych łączących Europę z Azją a także utworzenie nowych połączeń intermodalnych z regionu państw bałtyckich do portów nad Morzem Północnym.

Kolej łącząca porty

Korytarz Morze Północne – Bałtyk ustanowiony został w 2015 r. na podstawie unijnej regulacji  913/2010. Siedziba organu zarządzającego korytarzem mieści się w Warszawie, a za koordynacje działań odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. Korytarz łączy zachodnioeuropejskie porty  Antwerpia, Rotterdam, Amsterdam, Wilhelmshaven, Bremerhaven i Hamburg, a także miasta Aachen, Hannover, Magdeburg z Berlinem, Warszawą i Terespolem. Południowa odnoga korytarza prowadzi do Pragi i Katowic, a północna z Warszawy do Kowna oraz obejmuje odcinki, które zostały dołączone 12 października. Dzięki dołączeniu Łotwy i Estonii korytarz objął także porty bałtyckie Ryga, Ventspils, Liepāja, Paldiski, Muuga i Sillamäe.

Obecnie Korytarz 8 liczy 8 tys km linii kolejowych w tym 4480 linii magistralnych. Szlaki tworzące tę sieć łączą obecnie 201 terminal intermodalnych. Dołączenie nowych odcinków do tej inicjatywy usprawni zarządzaniem ruchem towarowym na tych magistralach. 

— RFC NS-B należy do korytarzy o największym potencjale wzrostu w świadczeniu usług transportowych o dużej przepustowości. Od teraz można również zamawiać przepustowość na tych liniach za pośrednictwem punktu kompleksowej obsługi Korytarza, jedynego punktu kontaktowego dla wszystkich wniosków dotyczących Korytarza — napisano w komunikacie. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close