Więcej pociągów intermodalnych DB Cargo
Uruchomienie nowych, stałych połączeń do/z dwóch największych w Europie pod względem przeładunków drobnicy w kontenerach portów – Rotterdam i Antwerpia, zapowiada niemiecki przewoźnik kolejowy DB Cargo.

Od grudnia jego pociągi będą codziennie łączyć te zachodnie porty z najważniejszymi centrami gospodarczymi w Zachodniej Europie, w tym z niemieckim portem Hamburg. Ich uruchomienie sprawi, że w 2021 roku wolumen transportu intermodalnego na tych połączeniach ma wzrosnąć o około 100 000 kontenerów rocznie.
„Jesteśmy już gotowi. Dzięki nowym uruchomieniom, zmniejszymy uruchamianie 70 000 samochodów ciężarowych rocznie tylko w ruchu do/z zachodnich portów, tym samym ograniczając ich niekorzystny wpływ na środowisko” – powiedziała dr Sigrid Nikutta, członek zarządu do spraw transportu towarowego w Deutsche Bahn, dyrektor generalny DB Cargo.
W komunikacie prasowym zarząd DB przypomina, że pociągi towarowe DB Cargi oraz spółki-córki TFG Transfracht już obsługują codziennie wszystkie główne terminale w portach niemieckich. Towary klientów są transportowane stamtąd zarówno w ruchu kombinowanym, całoskładowym, jak i transportem rozproszonym (pojedynczymi wagonami). Z oferty mogą skorzystać również branże o zmiennych wolumenach, takie jak przemysł chemiczny.
W Holandii nowe składy będą odprawiane w Kijfhoek, największej stacji rozrządowej, znajdującej się w pobliżu Antwerpii i Rotterdamu. Stamtąd ładunki w kontenerach są ekspediowane nocą szybkimi, bezpośrednimi pociągami.
Porty w Antwerpii i Rotterdamie przeładowują łącznie rocznie po ok. milionów TEU. Jednak tylko od ośmiu do jedenastu procent tego wolumenu do/z tych portów jest do tej pory przewożone koleją. Należy podkreślić, że po ok. 30 proc. kontenerów trafia do nich w transporcie śródlądowym.
Natomiast trzeci w Europie port, Hamburg, w ponad 50 proc. obsługiwany jest już przez pociągi, informuje DB.