Partnerzy portalu

Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska z dofinansowaniem UE

Tagi: GDDKiA,

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad i Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarły 2 października 2020 r. umowę o dofinansowanie dla projektu i budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77. Aktualne zaawansowanie prac wynosi prawie 80 proc., a zakończenie inwestycji jest planowane w maju 2021 roku.

fot. MI

Na zdjęciu widać budowaną drogę jednojezdniową, po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Pobocza są zarośnięte trawą w kolorze zielonym, w oddali widać wysokie, zielone drzewa.

– Droga krajowa nr 77 jest jednym z ważniejszych korytarzy transportowych Podkarpacia i całego kraju, prowadzi ruch pojazdów m.in. do przejść granicznych w Korczowej i Medyce. Obecnie DK77 przebiega przez tereny o ścisłej zabudowie Stalowej Woli i Niska. Wysokie natężenie ruchu w tych miastach powoduje duże utrudnienia dla mieszkańców. Do tego dochodzi również ograniczony ruch pojazdów pow. 3,5 tony przez centrum miasta Niska, co utrudnia rozwój lokalnym przedsiębiorcom. Obwodnica usprawni komunikację drogową w regionie, zwiększy przepustowość dróg i wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miast, co wpłynie na poprawę komfortu życia ich mieszkańców oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem o dofinansowanie całkowity koszt projektu to 297,2 mln zł. Kwota wydatków kwalifikowalnych wynosi 228,4 mln zł, w tym wysokość dofinansowania UE to 194,1 mln zł.

Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 o długości 15,3 km obejmuje odcinek od Stalowej Woli (skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina) do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko.

Obwodnica realizowana jest w systemie projektuj i buduj. Wykonawca, konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion, opracował dokumentację projektową i uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co pozwoliło na rozpoczęcie budowy trasy.

Inwestycja obejmuje budowę drogi jednojezdniowej dwupasowej ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close