Wiodący spedytorzy cyfrowi w Europie łączą potencjały
Niemiecka spółka Sennder z siedzibą w Berlinie, określająca się jako „największy spedytor cyfrowy w Europie”, przejmuje europejską działalność Ubera w zakresie przewozów towarowych. W ten sposób planuje przyspieszyć rozwój swojej europejskiej działalności brokerskiej, opartej na dopasowywaniu zleceń transportu ładunków z przewoźnikami drogowymi, także o inne rynki.
Zgodnie z warunkami transakcji, europejska dywizja przewozowa Ubera będzie działać pod marką Sennder, a Uber nabędzie mniejszościowy udział w niemieckiej spółce. Dzięki opatentowanej technologii Sennder łączy duże przedsiębiorstwa z małymi firmami transportowymi. To rozwiązanie cyfrowe obniża koszty spedytorów, zwiększa przychody przewoźników drogowych i zmniejsza emisje spalin.
Obie firmy oświadczyły w komunikacie, że „łączą siły, aby jeszcze bardziej zrewolucjonizować przemysł cyfrowego transportu towarowego w Europie, USA i Kanadzie”. Sennder dodał, że przejęcie „oznacza dalszą konsolidację rynku przewozów ciężarowych i rozszerzenie lokalnej obecności grupy na Amsterdam”.
Jest to druga transakcja Senndera w tym roku, po połączeniu w czerwcu z francuskim odpowiednikiem Everoad, a po niedawno utworzonym joint venture z Poste Italiane, największym włoskim operatorem logistycznym.
Sennder został założony w 2015 roku. Dotychczas pozyskał ponad 120 milionów euro od wiodących inwestorów, w tym: Accela, Lakestara, HV Venturesa, Project A i Scanii, Po zamknięciu bieżącej transakcji, Sennder będzie miał biura w 7 krajach. Jego zespół, liczący obecnie ponad 500 osób, pośredniczy miesięcznie w transakcjach transportu 50 tys. ładunków w 31 krajach Europy.
Zgodnie z opinią przedstawicieli Senndera, spółka koncentruje się „na modernizacji europejskiego rynku towarowego”, którego wartość jest obecnie wyceniana na prawie 400 miliardów euro rocznie,
Od momentu rozpoczęcia działalności w 2017 r., Uber Freight zbudował jedną z największych na świecie (w tym w Ameryce Północnej) sieci przewoźników z obsługą cyfrową. Korzysta z niej ok. 60 tys. przewoźnikówi „tysiące spedytorów” jako klientów, od małych firm po firmy z listy Fortune 500, w tym np.: AB Inbev, Nestle, LG, Land O’Lakes, itp.
Lior Ron, szef Uber Freight, tak skomentował transakcję z Sennder: „Jesteśmy dumni z niesamowitego wzrostu i sukcesu, który nasz zespół osiągnął w Europie. Współpraca z Sennder pozwala nam jeszcze bardziej rozszerzyć nasz zasięg w Europie, jednocześnie podwajając działalność Uber Freight w Ameryce Północnej, a także wspólnie popchnąć branżę cyfrowych przewozów na nowe tory”.