Freightliner PL wjechał na rynek transportu intermodalnego.
Dziś po godzinie 10.00 do Brzeskiego Terminala Kontenerowego dotarł pierwszy pociąg blokowy z towarami w kontenerach z portów Trójmiasta, jaki uruchomił Freightliner PL. Odległość 680 km pokonał w kilkanaście godzin.

– To ważne wydarzenie, bowiem udało się nam doprowadzić do końca projekt, który zawsze był nam bliski, wzmacniania roli kolei w transporcie i przenoszenia ładunków z dróg na tory – powiedział nam Wojciech Jurkiewicz, członek zarządu dyrektor zarządzający Freightliner PL.
Jest to też ważne dla spółki, w celu dywersyfikacji działalności biznesowej i budowania bezpieczeństwa ekonomicznego. Freightliner PL specjalizował się w Polsce dotychczas w przewozach ładunków masowych ciężkimi pociągami (3600 ton brutto), w tym szczególnie kruszyw budowlanych.
– Ale spółki należące do grupy Freightliner odgrywają dużą rolę na rynku przewozów intermodalnych m.in. w Niemczech, w Wielkiej Brytanii jest w nich potentatem – wyjaśnia wiceprezes Jurkiewicz. – Mamy nadzieję, że nasze pociągi blokowe w Polsce będą jeździły regularnie, na co wskazuje rozwijający się dynamicznie rynek intermodalny, rosnące przeładunki w portach morskich i sukcesywnie poprawiająca się infrastruktura kolejowa.
Jurkiewicz podkreślił też, że oferta przewozów intermodalnych Freightliner Pl jest kompleksowa, obejmuje także usługi ostatniej mili oraz jest konkurencyjna wobec przewozów w transporcie drogowym.
– To podstawowy warunek, musimy konkurować z transportem drogowym przede wszystkim jakością, w tym terminowością dostaw, ale i ceną – dodał wiceprezes Jurkiewicz.
W jego opinii, Brzeski Terminal Kontenerowy jest dobrze przygotowany do obsługi pociągów blokowych. Jest jednym z nielicznych w południowej części Polski, gdzie istnieje możliwość składowania pustych kontenerów, którą to usługę świadczy m.in. dla Hapag Lloyd.

Brzeski Terminal Kontenerowy należy do Karpiel sp. z o.o. Zajmuje 10,7 ha powierzchni, ma potencjalne możliwości przeładunku 108 tys. TEU rocznie i możliwość składowania do 5 tys. TEU. Terminal ma sześć torów do załadunku i wyładunku o długości 366 metrów.