Partnerzy portalu

Freightliner PL wjechał na rynek transportu intermodalnego.

Dziś po godzinie 10.00 do Brzeskiego Terminala Kontenerowego dotarł pierwszy pociąg blokowy z towarami w kontenerach z portów Trójmiasta, jaki uruchomił Freightliner PL. Odległość 680 km pokonał w kilkanaście godzin.

Freightliner PL wjechał na rynek transportu intermodalnego.
Źródło: Brzeski Terminal Kontenerowy

– To ważne wydarzenie, bowiem udało się nam doprowadzić do końca projekt, który zawsze był nam bliski, wzmacniania roli kolei w transporcie i przenoszenia ładunków z dróg na tory – powiedział nam Wojciech Jurkiewicz, członek zarządu dyrektor zarządzający Freightliner PL.

Jest to też ważne dla spółki, w celu dywersyfikacji działalności biznesowej i budowania bezpieczeństwa ekonomicznego. Freightliner PL specjalizował się w Polsce dotychczas w przewozach ładunków masowych ciężkimi pociągami (3600 ton brutto), w tym szczególnie kruszyw budowlanych.
– Ale spółki należące do grupy Freightliner odgrywają dużą rolę na rynku przewozów intermodalnych m.in. w Niemczech, w Wielkiej Brytanii jest w nich potentatem – wyjaśnia wiceprezes Jurkiewicz. – Mamy nadzieję, że nasze pociągi blokowe w Polsce będą jeździły regularnie, na co wskazuje rozwijający się dynamicznie rynek intermodalny, rosnące przeładunki w portach morskich i sukcesywnie poprawiająca się infrastruktura kolejowa.

Jurkiewicz podkreślił też, że oferta przewozów intermodalnych Freightliner Pl jest kompleksowa, obejmuje także usługi ostatniej mili oraz jest konkurencyjna wobec przewozów w transporcie drogowym.
– To podstawowy warunek, musimy konkurować z transportem drogowym przede wszystkim jakością, w tym terminowością dostaw, ale i ceną – dodał wiceprezes Jurkiewicz.

W jego opinii, Brzeski Terminal Kontenerowy jest dobrze przygotowany do obsługi pociągów blokowych. Jest jednym z nielicznych w południowej części Polski, gdzie istnieje możliwość składowania pustych kontenerów, którą to usługę świadczy m.in. dla Hapag Lloyd.

Źródło: Brzeski Terminal Kontenerowy

Brzeski Terminal Kontenerowy należy do Karpiel sp. z o.o. Zajmuje 10,7 ha powierzchni, ma potencjalne możliwości przeładunku 108 tys. TEU rocznie i możliwość składowania do 5 tys. TEU. Terminal ma sześć torów do załadunku i wyładunku o długości 366 metrów.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close