Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX
Dostawa pierwszej lokomotywy wielosystemowej TRAXX dla nowego klienta w Polsce – firmy CARGOUNIT (Industrial Division), lidera na rynku wynajmu lokomotyw w Europie Środkowej i Wschodniej.
4 września 2020 – Bombardier Transportation, globalny dostawca rozwiązań w zakresie mobilności i CARGOUNIT (marka handlowa firmy Industrial Division), lider na rynku wynajmu lokomotyw i taboru pasażerskiego w Polsce świętowali w Gdańsku przekazanie pierwszej z trzech lokomotyw BOMBARDIER TRAXX MS. Dostawę kolejnych dwóch lokomotyw wielosystemowych zaplanowano jeszcze w tym miesiącu.
„Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom sprawdzone lokomotywy TRAXX, posiadające homologacją w kilku krajach i charakteryzujące się niskimi kosztami eksploatacji. Rozszerzanie floty o lokomotywy wielosystemowe stanowi kluczowy element strategii CARGOUNIT, która ma na celu zaspokojenie rosnącego popytu naszych klientów na nowoczesne lokomotywy przeznaczone do międzynarodowego transportu kolejowego w Europie Środkowej i Wschodniej”, powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT. Lokomotywy zostały dopuszczone do eksploatacji w siedmiu krajach (Polska, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry i Holandia).
“Wraz z CARGOUNIT, największą polską spółką leasingową, zdobyliśmy kolejnego ważnego klienta na tym dynamicznie rozwijającym się rynku”, powiedział Peter Ammann, Szef jednostki Global Business Development Locomotives w Bombardier Transportation. “Nasz biznes lokomotywowy w Polsce zawsze był dla nas bardzo ważny i jesteśmy dumni, że nadwozia lokomotyw TRAXX produkowane są w zakładzie Bombardier Transportation we Wrocławiu – mieście, w którym swoją siedzibę ma też CARGOUNIT.”
Do eksploatacji w Polsce i krajach ościennych trafiło już ponad 240 lokomotyw TRAXX. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedanych zostało ponad 2,300 lokomotyw TRAXX, w tym ponad 600 lokomotyw wielosystemowych TRAXX. Lokomotywy te są przeznaczone do ruchu w czterech głównych systemach zasilania sieci trakcyjnej w Europie, zapewniając również elastyczność i interoperacyjność niezbędne w zarządzaniu międzynarodowym transportem kolejowym w całej Europie.