Wiadukt w Mielcu będzie częścią modernizacji linii kolejowej Mielec – Padew Narodowa
30 lipca 2020 r. wiceminister infrastruktury Rafał Weber uczestniczył w konferencji prasowej na temat modernizacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Mielec – Padew Narodowa. W ramach tego projektu uwzględniona zostanie realizacja wiaduktu nad linią kolejową w Mielcu. Jego budowa będzie możliwa dzięki finansowaniu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 oraz środków samorządów lokalnych.

Wiadukt pozwoli bezkolizyjnie przejechać nad linią kolejową, która była barierą dla rozwoju ruchu w kierunku wschodniej obwodnicy Mielca. Powstanie w ten sposób węzeł drogowy łączący się z odcinkiem drogi nr 984 w kierunku nowego mostu na Wisłoce i Rzędzianowic, a docelowo do Piątkowca.
– Po wybudowaniu wiaduktu zmieni się układ przejazdów kolejowych w tym miejscu, więc konieczne będzie stworzenie nowego układu drogowego przez samorząd Mielca. Ministerstwo Infrastruktury prowadzi programy wspierające samorządowe inwestycje drogowe. Jednym z nich jest Fundusz Dróg Samorządowych, który dobrze wpisuje się w potrzeby inwestycyjne gminnych i powiatowych samorządów. Ponieważ jest to instrument wieloletni, samorząd może zaplanować perspektywę budowy układu komunikacyjnego na swoim terenie – powiedział wiceminister R. Weber.
Obecnie trwa remont linii kolejowej na odcinku Mielec – Dębica. Wkrótce zakończy się przygotowanie dokumentacji na modernizację kolejnego odcinka linii Mielec – Padew Narodowa. Szacunkowy koszt tego remontu to ok 160 mln zł.