Dachser przetransportował elementy łóżek szpitalnych z Wietnamu do Polski
Dachser po raz pierwszy zorganizował przewóz elementów łóżek szpitalnych między Wietnamem a Polską. Transport intermodalny okazał umożliwił optymalizację czasu i kosztu dla klienta.

Usługa obejmowała przewóz elementów łóżek szpitalnych z fabryki w Hanoi w Wietnamie do chińskiego hubu logistycznego Chongqing, gdzie ładunek został przeniesiony na pociąg kursujący Nowym Jedwabnym Szlakiem przez przejście graniczne Brześć – Małaszewicze. Docelowym odbiorcą była polska fabryka, w której odbywa się finalny montaż łóżek.
Dachser wykorzystał stałe połączenia kolejowe miedzy Polską a Chinami, które umożliwia przewóz ładunku od producenta do klienta końcowego w czasie 27 dni. Dla porównania tradycyjny przewóz z wykorzystaniem drogi morskiem zajmuje 45 dni. — Szczególnie podczas kryzysu związanego z COVID-19 klienci szukają stabilnego i zrównoważonego rozwiązania dla swoich łańcuchów dostaw. Kolej jest zawsze wydajną, a zarazem niedrogą opcją, gdy transport morski trwa zbyt długo, a transport lotniczy jest zbyt kosztowny — zapewnił Edoardo Podesta, dyrektor zarządzający Air & Sea Logistics Dachser.
Największym wyzwaniem dla operatora było skoordynowanie dostaw różnych elementów takich jak kable, koła, tuleje, siłowniki, amortyzatory oparcia i kółka, które są produkowane w różnych krajach. W organizacji przewozu brały udział oddziały Dachser w Wietnamie i Chinach. Ponieważ obecnie nie funkcjonuje bezpośrednie połączenie intermodalne między Wietnamem a Polską, kontenery z ładunkiem medycznym musiały być przeładowane w terminalu w Chongqing. Pracownicy Dachser China monitorowali status przesyłek zanim sformowano skład pociągu do Polski. W terminalu w Małaszewiczach nastąpił przeładunek na pociąg poruszający się po torach o rozstawie 1435 mm.