Captrain España otrzyma lokomotywy Euro 6000 Stadlera
Captrain España zawał umowę z Alfa Train na leasing nowych sześcioosiowych lokomotyw Euro 6000 wyprodukowanych w hiszpańskich zakładach Stadlera. Captrain jest pierwszym przewoźnikiem, którego pociągi będą napędzać pojazdy tej serii.

Umowa z Alpha Train obejmuje dostawę 11 lokomotyw z opcją rozszerzenia zamówienia do 21 pojazdów. Euro 6000 to sześcioosiowe lokomotywy przeznaczone do ciągnięcia pociągów towarowych opracowane w zakładach Stadlera w Valencii – dawnej fabryce Vossloh przejętej przez szwajcarski koncern w 2016 r. Lokomotywy przystosowane będą do zasilania w systemach 1,5 kV, 3 kV i 25 kV.
Captrain wydzierżawi 5 lokomotyw o rozstawie osi 1435 mm które będą wykorzystywane na liniach sieci TEN-T na terenie Hiszpanii, Francji i Luksemburga. Pojazdy te będą ciągnąć pociągi kursujące na międzynarodowych trasach w rejonie Morza Śródziemnego. SNCF — spółka matka grupy Captrain zamierza rozbudować usługi przewozowe między Hiszpanią a innymi krajami europejskimi. Docelowo nowe pojazdy będą jeździć na Korytarzu Śródziemnomorskim, który obecnie jest w fazie realizacji, a który połączy Hiszpanię, Francję, Włochy, Słowenię i Węgry.
Pozostałe 6 lokomotyw będzie wykorzystywanych na hiszpańskiej sieci kolei o rozstawie 1 668 mm i będą napędzać ciężkie składy towarowe zarówno na liniach zasilanych napięciem 3 kV DC jak i na linii z zaileniem 25 KV 50 Hz przebiegającej przez tunel Pajeras.
Euro 6000 to najnowszy typ lokomotyw serii Stadler Eurodual, która obejmuje różnego rodzaju pojazdy z napędem elektryczny, dieslowskim, i dieslowsko-elektrycznym. Jak dotąd Stadler sprzedał 79 lokomotyw tej rodziny.