Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Ambitne plany Loconi Intermodal weryfikuje pandemia covid-19

Rok 2019 był dla nas wyjątkowo dobrym okresem. Z tego powodu z optymistycznymi prognozami wkroczyliśmy w rok 2020. Niestety, od początku marca cała branża zaczęła odnotowywać spadki wolumenowe spowodowane pandemią korona wirusa. Do stabilizacji rynku przewozów kolejowych  będziemy potrzebować około 2 lat – mówi Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. operacyjnych Loconi Intermodal.

Dyr. Katarzyna Kwasiborska Loconi Intermodal

W 2019 roku przewoźnik ten osiągnął rekordowy dla siebie wynik, przetransportował 220 tys. TEU. Miesięcznie obsługiwał ponad 250 pociągów do/z polskich portów w Gdańsku i Gdyni.

– Dzięki temu zajęliśmy wiodącą pozycję pod względem liczby obsłużonych kontenerów na kolei w trójmiejskich terminalach kontenerowych – dodaje Katarzyna Kwasiborska.

Rekordowej wielkości praca była podstawą do optymistycznych prognoz na 2020 rok. Zarząd Loconi Intermodal założył kolejne wzrosty ilościowe, na poziomie 15 proc.

– Pierwsze dwa miesiące bieżącego roku faktycznie przyniosły nam wzrosty po ok. 20 proc., czyli o 5 proc. wyższe niż prognozowaliśmy – zaznacza dyrektor Kwasiborska. – Niestety, od początku marca cała branża zaczęła odnotowywać spadki w wolumenie przewozów spowodowane pandemią koronawirusa.

I choć w połowie czerwca spółka ma podstawy twierdzić, że rynek ma już za sobą okres całkowitego zamknięcia produkcji w Chinach, zawieszonych lub ograniczonych serwisów transportu drobnicy w kontenerach oraz zamknięcia rynków zbytu w Europie, to w to miejsce pojawiły  się nowe problemy.

– Notujemy nadal przeładowanie magazynów i brak popytu ze strony konsumentów – mówi dyrektor Kwasiborska. – W momencie zamrożenia gospodarki firmy nie składały nowych zamówień, gdyż nie wiadomo było w jakim stopniu rozwinie się pandemia na całym świecie. Dzisiaj już takie zamówienia zostały złożone, ale należy zakładać, że upłynie miesiąc na wyprodukowanie towarów i kolejny miesiąc na transport morski z Dalekiego Wschodu do Europy.

W oparciu o  informacje od klientów zarząd Loconi Intermodal prognozuje, że w okresie lipiec – październik wystąpi szczyt wolumenu przewozu, do czego spółka odpowiednio się przygotowała.
Według szacunków, pierwsze półrocze roku 2020 Loconi Intermodal zamknie prawdopodobnie spadkiem wolumenów na poziomie 8 – 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku oraz mniejszą o 17 proc. liczbą uruchamianych pociągów.

– Jaka będzie skala strat do końca roku 2020, trudno nadal oszacować – stwierdza KatarzynaKwasiborska. – Po drugiej stronie mamy bowiem przeciwnika, którego zachowania i wpływu na naszą gospodarkę nikt nie jest w stanie ocenić. Szacujemy jednak, że do stabilizacji rynku przewozów kolejowych  będziemy potrzebować około 2 lat.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close