PKP PLK modernizuje linię Wrocław – Poznań
Między Czempiniem a województwem dolnośląskim wymieniono już 80% – to ponad 110 km, toru i sieci trakcyjnej. Przebudowano wiele ważnych torów na stacjach. Dwutorowa jazda możliwa jest od Leszna do Żmigrodu (z wyjątkiem jednego toru Bojanowo – Rawicz) oraz od Starego Bojanowa do Kościana.

Wykonawcy pozostały do zrobienia jednotorowe szlaki Leszno – Stare Bojanowo i Kościan – Czempiń. Równolegle z oddaniem toru są przebudowywane rozjazdy, nowa sieć trakcyjna, system zasilania oraz niezbędne do prowadzenia ruchu pociągów urządzenia sterowania. Wymieniono już 116 z 132 rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej.
– Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja środkowego odcinka linii Wrocław – Poznań od granicy woj. dolnośląskiego do Czempinia uzupełni ofertę dobrych atrakcyjnych podroży regionalnych i dalekobieżnych oraz usprawni przewóz towarów na międzynarodowym korytarzu kolejowym. Inwestycja jest jednym z projektów współfinansowanych z programu CEF Łącząc Europę i zamyka modernizację odcinaka Poznań – Wrocław – powiedział Arnold Bresch członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wzrasta poziom bezpieczeństwa na torach. Działają nowe urządzenia sterowania. Kierowcy szybciej i sprawniej przejeżdżają nad torami nowym wiaduktem drogowym w Klonówcu koło Leszna. W lipcu planowane jest udostępnienie w Lesznie nowego wiadukt drogowego na ul. Wilkowickiej. Dzięki inwestycji kolejowej mieszkańcy miasta i regionu zyskają lepszą komunikację. Dla pieszych wyremontowano już przejście podziemne. Budowane jest przejście pieszo-rowerowe w dzielnicy Zaborowo. Bezkolizyjne skrzyżowania zaplanowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. m.in. w Kościanie i Rawiczu. Dzięki inwestycji łącznie przybędzie 7 bezkolizyjnych skrzyżowań.
Zakończenie zasadniczych prac na linii od Czempinia do granicy Dolnego Śląska przewidywane jest na koniec roku 2020 r. By uzyskać dotychczasowe efekty i kończyć prace Polskie Linie Kolejowe musiały pokonać niespodziewane problemy. Na termin prac wpływały: zmiana wykonawcy, inwentaryzacja prac i wprowadzenie nowej firmy, przebudowa nieokreślonych na mapach podziemnych instalacji, wydłużenie tunelu w Lesznie. Działania PLK zapewniły dotychczasowe efekty i kontynuację ważnej społecznie inwestycji.