Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

PKP PLK modernizuje linię Wrocław – Poznań

Tagi: PKP PLK,

Między Czempiniem a województwem dolnośląskim wymieniono już 80% – to ponad 110 km, toru i sieci trakcyjnej. Przebudowano wiele ważnych torów na stacjach. Dwutorowa jazda możliwa jest od Leszna do Żmigrodu (z wyjątkiem jednego toru Bojanowo – Rawicz) oraz od Starego Bojanowa do Kościana.

fot. PKP PLK

 Wykonawcy pozostały do zrobienia jednotorowe szlaki Leszno – Stare Bojanowo i Kościan – Czempiń. Równolegle z oddaniem toru są przebudowywane rozjazdy, nowa sieć trakcyjna, system zasilania oraz niezbędne do prowadzenia ruchu pociągów urządzenia sterowania. Wymieniono już 116 z 132 rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej.

– Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja środkowego odcinka linii Wrocław – Poznań od granicy woj. dolnośląskiego do Czempinia uzupełni ofertę dobrych atrakcyjnych podroży regionalnych i dalekobieżnych oraz usprawni przewóz towarów na międzynarodowym korytarzu kolejowym. Inwestycja jest jednym z projektów współfinansowanych z programu CEF Łącząc Europę i zamyka modernizację odcinaka Poznań – Wrocław – powiedział Arnold Bresch członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Wzrasta poziom bezpieczeństwa na torach. Działają nowe urządzenia sterowania. Kierowcy szybciej i sprawniej przejeżdżają nad torami nowym wiaduktem drogowym w Klonówcu koło Leszna. W lipcu planowane jest udostępnienie w Lesznie nowego wiadukt drogowego na ul. Wilkowickiej. Dzięki inwestycji kolejowej mieszkańcy miasta i regionu zyskają lepszą komunikację. Dla pieszych wyremontowano już przejście podziemne. Budowane jest przejście pieszo-rowerowe w dzielnicy Zaborowo. Bezkolizyjne skrzyżowania zaplanowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. m.in. w Kościanie i Rawiczu. Dzięki inwestycji łącznie przybędzie 7 bezkolizyjnych skrzyżowań.

Zakończenie zasadniczych prac na linii od Czempinia do granicy Dolnego Śląska przewidywane jest na koniec roku 2020 r. By uzyskać dotychczasowe efekty i kończyć prace Polskie Linie Kolejowe musiały pokonać niespodziewane problemy. Na termin prac wpływały: zmiana wykonawcy, inwentaryzacja prac i wprowadzenie nowej firmy, przebudowa nieokreślonych na mapach podziemnych instalacji, wydłużenie tunelu w Lesznie. Działania PLK zapewniły dotychczasowe efekty i kontynuację ważnej społecznie inwestycji.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close