Gefco organizuje przejazd pociągu blokowego z Wuhan do Francji
Gefco przetransportowało 500 ton ważnych części motoryzacyjnych z Wuhan w Chinach do Francji. Transport został zrealizowany przy użyciu jednego z pierwszych pociągów blokowych, które wyruszyły z Wuhan po wybuchu światowego kryzysu COVID-19 i wstrzymaniu wielu operacji logistycznych.

Ze względu na duże zapotrzebowanie na transport kolejowy z Chin i fakt, że większość połączeń kończy bieg w Niemczech, Gefco podjęło bliską współpracę z operatorami kolejowymi i właścicielami terminali w celu koordynacji transportu i domówienia szczegółów przejazdu dedykowanego pociągu blokowego bezpośrednio do Francji.
Gefco opracowało rozwiązanie typu door-to-door, obejmujące wszystkie niezbędne ustalenia przed i po wykonaniu transportu drogowego i kolejowego, załadunek kontenerów u dostawców w Szanghaju i Chengdu, procedury celne oraz usługi magazynowe we Francji.
41 kontenerów dotarło do terminala Lille Dourges w Dourges na północy Francji w ciągu 19 dni od zgromadzenia towarów, pokonując trasę 10 000 km przez siedem krajów: Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę, Niemcy i Francję. Gefco zadbało o procedury bezdotykowe w terminalach w ramach przestrzegania ścisłych zasad bezpieczeństwa wobec zagrożenia COVID-19. Transport części motoryzacyjnych koleją przez trzy tygodnie w szczelnym zamknięciu, pozwolił uniknąć ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa.
Transport kolejowy jest ważną usługą w portfolio Gefco. W porównaniu z transportem lotniczym jest tańszy i umożliwia znaczne ograniczenie emisji CO2. Opisywany pociąg blokowy z Chin do Europy umożliwił redukcję emisji CO2 o 4500 ton w porównaniu do usługi lotniczej.