OT Port Gdynia szuka dostawcy reach stackera
OT Port Gdynia ogłosił zapytanie ofertowe na dostawę reach stackera do przeładunku kontenerów i naczep samochodowych. Urządzenie zostanie dostarczone do terminalu ro-ro w Gdyni.

Spółka OT Port Gdynia postanowiła doposażyć swój terminal o nowy sprzęt przeładunkowy. W ubiegłym roku w terminalu ro-ro zaczęła pracę układarka dostarczona przez firmę Kalmar przeznaczona do obsługi ładunków drobnicowym. Kolejnym etapem rozbudowy parku maszynowego będzie zakup wózka do obsługi jednostek intermodalnych.
OT Port Gdynia chce kupić reach stacker, który umożliwi przeładunki kontenerów 20, 30 i 40-stopowych o maksymalnej masie ładunku 45 t. Urządzenie ma być wyposażone w chwytnik fabrycznie przystosowany do podnoszenia i przenoszenia naczep przy pomocy czterech składanych hydraulicznie ramion ze sterowaniem z kabiny operatora. Reach stacker ma umożliwić układanie standardowo 5 warstw kontenerów. Urządzenie powinno spełniać wszystkie normy przewidziane dla tego typu urządzeń przez prawo polskie oraz europejskie i posiadać oznakowanie znakiem CE.
Dzięki inwestycji terminal zwiększy swoje możliwości przeładunkowe jednostek intermodalnych, oraz zapewni większą terminowość realizacji przeładunków na regularnych połączeniach. Inwestycja jest finansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 10 czerwca 2019 OT Port Gdynia podpisał z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę, dzięki której spółka otrzymała prawie 7 mln zł na zakup urządzeń przeładunkowych.
OT Port Gdynia jest uniwersalnym terminalem, na którym możliwe są przeładunki zarówno towarów masowych, naczep jak i kontenerów w systemie ro-ro i lo-lo, w tym tank-kontenerów i kontenerów chłodzonych.