Partnerzy portalu

Rusza przetarg na ostatni lubuski odcinek A18

Tagi: GDDKiA,

Uruchomienie postępowania pozwala szacować że w 2023 r. pojedziemy już całym fragmentem autostrady A18 w woj. lubuskim. Dziś przekazaliśmy do Dziennika Urzędowego EU dokumentację na trzeci z czterech odcinków trasy A18. Ostatni fragment, łączące się z trasą A4 i znajdujący się w woj. dolnośląskim jest w trakcie przygotowania dokumentacji przetargowej.

fot. MI

Infografika informuje o ogłoszeniu przetargu na ostatni lubuski odcinek A18

– Koronawirus nie zatrzymał polskich budów. Podpisujemy kolejne umowy, ogłaszamy kolejne przetargi. Branża budowlana docenia te rozsądne działania polskiego rządu. Niedawno podpisaliśmy umowę na realizację jednego z odcinków południowej jezdni autostrady A18. Dzisiaj kierujemy do przetargu kolejny odcinek. Pokazujemy dynamikę. Wkrótce zniknie jezdnia będąca złośliwie nazywana „najdłuższymi schodami Europy” i zastąpi ją komfortowa i bezpieczna jezdnia – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. 

Wykonawca m.in. przebuduje węzeł Iłowa i 16 km starej jezdni

Zgodnie z obecnym prawem po przesłaniu dokumentacji przetargowej do DU UE kolejnym krokiem będzie ogłoszenie o przetargu na platformie zakupowej GDDKiA. Od tego dnia rozpocznie się okres na przygotowanie ofert przez wykonawców. Zamówienie dotyczy odcinka zaczynającego się 4 km przed węzłem Iłowa od strony zachodniej i kończącego się na granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego. W treści opublikowanego ogłoszenia znajdą się szczegółowe informacje na temat warunków udziału w przetargu, zakres zamówienia i termin składania ofert.

Wykonawca będzie miał za zadanie przebudować południową jezdnię drogi krajowej nr 18, a więc tą prowadzącą z Niemiec do autostrady A4 oraz jej otoczenie. W zakres inwestycji wchodzić będzie również przebudowa węzła Iłowa oraz realizacja dróg dojazdowych,  urządzeń infrastruktury technicznej i związanej z ochroną środowiska (np. przejścia dla zwierząt).

Termin realizacji zadania

Zadanie będzie realizowane w formule „Buduj”. Stąd czas przewidziany na realizację robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie wynosi 25 miesięcy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 15 grudnia do 15 marca. Co za tym idzie, o ile nie wystąpią przeszkody proceduralne, zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.

W kierunku autostrady

Celem całego przedsięwzięcia, tj. przebudowy drogi krajowej nr 18 na odcinku Olszyna-Golnice o długości ponad 70 km, jest realizacja trasy o parametrach autostradowych. Obecnie dwa z czterech odcinków realizacyjnych tej trasy, dochodzące do granicy z Niemcami są już w realizacji i ich otwarcie również jest planowane przed końcem 2023 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close