Partnerzy portalu

Rekordowe przychody lotniczego cargo

W tym roku drogą powietrzną zostanie przewiezionych ok. 51 mln ton, o 10,3 mln ton mniej (o 15,5 proc.) w porównaniu z 2019 rokiem. Pomimo tego przychody z tej działalności będą rekordowej wartości i dojdą do blisko 111 mld dolarów, w porównaniu ze 101 mld USD w 2019 roku.

Fot. valdazf z Pixabay

Przyczynią się do tego głównie wyższe stawki frachtu, ponieważ brakuje mocy przewozowych, stwierdza Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA). Tradycyjnie nieco ponad połowę towarów jest przewożonych w lukach samolotów pasażerskich, a te nadal w 90 proc. są uziemione administracyjne w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Niedobór mocy przewozowych w transporcie lotniczym wyniesie w całym 2020 roku około 30 proc. Natomiast samymi frachtowcami przewiezionych zostanie o ok. 26 proc. więcej towarów, ocenia IATA.

Zgodnie z uaktualnionymi prognozami IATA przewiduje też, że właśnie z powodu ograniczonego administracyjnie ruchu pasażerskiego, przychody linii lotniczych spadną w tym roku o połowę – do 419 mld USD (838 mld USD w 2019 r.). Poniosą one straty wartości  84,3 mld USD, w efekcie czego ich marża zysku netto będzie ujemna (- 20,1 proc.). IATA szacuje też, że w 2021 r. straty linii lotniczych zostaną zmniejszone do 15,8 mld USD, ponieważ przychody wzrosną do 598 mld USD.

„Patrząc na cały sektor lotniczy, pod względem finansowym rok 2020 będzie najgorszym w historii lotnictwa. Średnio każdy dzień tego roku doda 230 milionów dolarów do strat w branży. Jedynym jasnym punktem w tej ponurej perspektywie są przewozy cargo” – powiedział Alexandre de Juniac prezes i dyrektor generalny IATA.

Zgodnie z szacunkami firmy analitycznej WorldACD, w kwietniu łączny transport towarów drogą powietrzną (frachtowcami i samolotami pasażerskimi) zmalał o 31,7 proc. w porównaniach rok do roku i o 22,8 proc. w porównaniu do marca 2020 roku.

Ale na skutek wzrostu stawek frachtu (co WorldACD tłumaczy szeregiem dodatkowych czynności i obostrzeń) oraz spadku cen paliwa, przychody linii lotniczych z przewozów towarów w kwietniu, tj. w środku największego kryzysu, wzrosły o 36 proc. rdr ,a zysk z transportu 1 kilograma cargo lotniczego wzrósł aż o 99 proc. w porównaniach rocznych.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close