Partnerzy portalu

Chińczycy chcą zamienić CRRC w jeden z największych konglomeratów na świecie

China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), największa na świecie grupa przemysłu kolejowego, zapowiada tworzenie gigantycznego konglomeratu, z nowymi rodzajami produkcji. Jako powód podano konieczność „konkurowania z zagranicznymi rywalami na globalnych rynkach”, choć z informacji wynika też, że chodzi o osłabienie skutków pandemii koronawirusa na obecny hardcore grupy.

Zdjęcie: CRRC

CRRC rozszerzy działalność o dziewięć obszarów, w tym produkcję: urządzeń dla energetyki wiatrowej, robotów przemysłowych i polimerowych materiałów kompozytowych. Także „skieruje więcej zasobów” do takich dziedzin, jak: ochrona środowiska, wytwarzanie energii fotowoltaicznej, produkcja: samochodów z napędem elektrycznym, sprzętu dla inżynierii morskiej oraz ciężkich maszyn budowlanych i górniczych. Grupa będzie ponadto „energicznie rozwijać nowe produkty dla projektów infrastruktury miejskiej” oraz „nadal dokonywać przełomowych rozwiązań pociągów nowej generacji”, podkreślił Liu.
„W ten sposób wzmocnimy swoje podstawowe kompetencje na arenie globalnej” i „lepiej stawiać będziemy czoła wyzwaniom ze strony konkurentów z Francji, Niemiec i Japonii” – powiedział Liu Hualong, przewodniczący tego centralnie administrowanego przedsiębiorstwa państwowego, o czym donosi portal ChinaDaily.

Jako przykłady przypomina on przejęcie przez japoński Hitachi włoskiego producenta sprzętu kolejowego AnsaldoBreda i dostawcę systemów sygnałowych – Ansaldo STS oraz nabycie przez Alstom amerykańskiej firmy sygnalizacyjnej od General Electric. Nie wspomina jednak, że to inni najwięksi producenci kolejowi czują się zagrożeni skutkami fuzji w 2015 r. dwu państwowych grup CNR i CSR, które utworzyły CRRC. Łączna produkcja tej grupy przekracza prawie dwukrotnie wartość produkcji Alstom i Siemens Mobility (zabiegały w 2019 r. o połączenie dywizji kolejowych, lecz nie uzyskały zgody Komisji Europejskiej).

Liu przypomniał, że w styczniu 2020 r. CRRC podpisało umowę dostarczenia 18 nowych pociągów kolei lekkiej dla metra w Porto (Portugalia), wraz z pięcioletnim okresem usług konserwacyjnych o wartości 49,6 mln euro. Pokonała oferty Siemens Mobility i Skoda Transportation. „Jest to pierwsza umowa chińskiej firmy o wejściu na rynek miejskiego transportu kolejowego w Unii Europejskiej”, podkreśla cytowany portal.

CRRC jest już całkiem zadomowiona w Europie. W 2017 r. jej spółka zależna CRRC ZELC wygrała przetarg prywatnego przewoźnika z Austrii, ÖBB – Westbahn, dostaw 15 nowych składów zespolonych oraz dostaw 20 lokomotyw manewrowych z napędem hybrydowym dla Kolei Niemieckich (DB). W 2019 r. ta sama spółka podpisała umowę z czeskim prywatnym przewoźnikiem Leo Express dostawy trzech zespołów trakcyjnych, natomiast CRRC Zhuzhou Locomotive przejął niemieckiego producenta m.in. lokomotyw dostawczych i z napędem diesla – Vossloh Locomotives.

Według danych chińskich, CRRC ma obecnie 78 filii i 17 ośrodków badawczych na całym świecie, zatrudnia ponad 180 tys. osób (dane za 2018 r.). Jej produkty są już obecne w 105 krajach, a przychody z eksportu przekraczały w 2019 r. 2,8 mld dolarów. Łączne przychody CRRC w 2018 r. wyniosły 214,5 mld juanów (ok. 31 mld USD według obecnego kursu). Dla porównania, przychody Siemens Mobility w 2019 r. miały wartośc 8,8 mld euro, Altom (za okres 1 kwietnia 2018 – 31 marca 2019 r.) – 8,1 mld euro, a Bombardiera Transportation – 9,9 mld USD (2018 r.).

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close