Partnerzy portalu

Na CMK powstaje nowy wiadukt

Tagi: CMK, PKP PLK,

W Motycznie nad CMK zamontowano nową konstrukcję wiaduktu. Nie zwalniają prace przy budowie 3 pozostałych wiaduktów drogowych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przygotowuje linię do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Bezkolizyjne skrzyżowania podniosą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i usprawnią komunikację drogową w woj. świętokrzyskim i łódzkim. Wartość prac to 104 mln zł.

fot. PKP PLK

Nad CMK obok kursujących pociągów budowane są cztery nowe wiadukty drogowe. To kolejny etap szykowania trasy do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h. Sprawniejszy będzie ruch drogowy. Kierowcy pojadą nad torami bez czekania przed rogatkami. Na każdym wiadukcie będą dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano bezpieczne ścieżki. Drogi dojazdowe zapewnią wygodny dojazd do bezkolizyjnych przepraw nad torami.

W Motycznie (świętokrzyskie) nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej wykonawca zamontował stalową konstrukcję wiaduktu o długości 108 m. Teraz na wysokości ponad 10 m kontynuuje prace związane m.in. z montażem zbrojenia. Budowane są nasypy drogowe prowadzące do wiaduktu.

W Koziej Wsi (świętokrzyskie) są stalowe przęsła wiaduktu pomiędzy przyczółkami a pierwszymi podporami. Przygotowywane jest zbrojenie i betonowanie. Prowadzone są prace ziemne przy nasypie. Gotowy jest przepust pod nasypem.

W Zachorzowie-Kolonii (łódzkie) wykonawca wzmocnił grunt w miejscu gdzie będą nasypy najazdów. Zaczęła się budowa podpór i przygotowanie materiałów do budowy nasypów.

W Radwanie (łódzkie) Budowane są podpory i przyczółki wiaduktu. Przygotowywana jest stalowa konstrukcja, która będzie dostarczona i zamontowana jako część wiaduktu. Widać budowę nasypów drogowych.

Roboty zaplanowano na lata 2019-2021. Prace są elementem większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace przy budowie 2 obiektów w województwie świętokrzyskim za blisko 47 mln zł prowadzi firma Nowak – Mosty Sp. z.o.o. Wykonawcą inwestycji za ponad 25 mln zł w Zachorzowie-Kolonii jest „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. Prace za ok. 32 mln zł w Radwanie wykonuje konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o.o. i Polwar S.A.

Po Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi pojadą z prędkością ponad 200 km/h

CMK zapewnia połączenia m.in. między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego. Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej skrócą czas podróży i zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Aktualnie przebudowywane są również obiekty inżynieryjne na odcinku między Pilichowicami a Olszamowicami.

Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, możliwy będzie przejazd pociągów z prędkością do 250 km/h.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close