Partnerzy portalu

Na Rail Baltica powstają bezkolizyjne skrzyżowania z drogami

Tagi: Rail Baltica,

Rozpoczęły się prace przy budowie trzech nowych wiaduktów drogowych w Łochowie i Toporze. To kolejne obiekty, które zapewnią sprawniejszą jazdę pociągów i bezpieczną przeprawę przez tory na linii Warszawa-Białystok na odcinku Warszawa – Sadowne. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. powstanie dodatkowe 11 skrzyżowań za 236 mln zł netto. Prace współfinansowane są w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

fot. PKP PLK

Bezkolizyjne przejazdy nad torami i drogami są budowane w Łochowie – w dwóch lokalizacjach oraz w Toporze.

W Łochowie wiadukt drogowy powstaje przy głównym węźle komunikacyjnym miasta. Zastąpi przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Wyszkowskiej. Konstrukcja będzie miała prawie 200 m długości z jezdnią o szerokości 7 metrów. Piesi i rowerzyści poruszać się będą bezpieczną drogą o szerokości 3,5 m. Sprawną komunikację zapewnią przebudowane drogi dojazdowe.

Wiadukt w Łochowie w pobliżu wsi Jasiorówka zastąpi przejazd drogowo-kolejowy przy ul. Przemysłowej i Polnej. Będzie od obecnego skrzyżowania około 100 m dalej w kierunku Białegostoku. Ulica Przemysłowa zostanie poprowadzona nad drogą krajową nr 50 (al. Łochowska) oraz linią kolejową. Wybudowany zostanie chodnik, którym będzie można dojść do pobliskiego przystanku autobusowego. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania przewidziano pochylnie. Cały obiekt ma mieć 60 m długości.

Wiadukt w Toporze zastąpi przejazd drogowo-kolejowy w pobliżu przystanku kolejowego. Będzie spełniał dwie funkcje – droga krajowa nr 50 pobiegnie nad linią kolejową oraz drogą powiatową. Konstrukcja ma mieć 55 m długości i poza bezkolizyjnym ruchem samochodów zapewni przejście pieszym i ścieżkę rowerową. Wykonane zostaną pochylnie oraz schody.

Przy tych obiektach trwa przygotowanie terenu – niwelowane są nierówności, formowane nasypy, zagęszczany jest też grunt. Na potrzeby inwestycji korygowane są przebiegi linii energetycznych średniego i niskiego napięcia. Roboty nie mają wpływu na ruch pociągów.

Będą kolejne bezpieczne skrzyżowania

Dzięki realizacji projektu, od jesieni ubiegłego roku można już korzystać z wygodnych przejść podziemnych w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie. Poza dwoma wiaduktami w Łochowie i jednym w Toporze prace prowadzone będą jeszcze w lokalizacjach: Zielonka – tunel drogowy; Kobyłka Ossów – wiadukt drogowy; Kobyłka – tunel drogowy; Tłuszcz – wiadukt drogowy; Mokra Wieś – wiadukt drogowy; Małkinia – wiadukt drogowy.

Bezkolizyjne skrzyżowania powstają w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” i są współfinansowane z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość 11 obiektów to 236 mln zł netto. Planowany termin zakończenia rozpoczętych inwestycji to 2021 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close