Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

PLK modernizują linię Szczecin – Poznań

Tagi: PKP PLK,

PKP PLK modernizują linię Poznań – Szczecin. Na trasie powstają dostępniejsze perony i bezpieczne przejścia podziemne. Wykonawcy układają tory i montują sieć trakcyjną. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego warta jest ok. 4 mld zł i współfinansowana z programu unijnego CEF „Łącząc Europę”.

fot. PKP PLK

Inwestycja na trasie z Wielkopolski do Szczecina prowadzona jest na odcinkach: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin Dąbie.

W Wielkopolsce (szlak Poznań – Wronki) pociągi jeżdżą już nowym torem z siecią trakcyjną między Poznaniem a Kiekrzem, Rokietnicą a Szamotułami oraz Pęckowem i Wronkami. Wygodne podróże zapewniają nowoczesne perony na stacji Kiekrz oraz na przystankach: Poznań Wola, Pamiątkowo i Baborówko z wiatami i pochylniami dla osób mających trudności z poruszaniem się. Podobnie przygotowywane są perony w Rokietnicy, Szamotułach, Pęckowie i Wronkach.

Między Wronkami a Słonicami prace koncentrują się m.in. na szlaku Dobiegniew – Bierzwnik oraz w Drawskim Młynie. Przed montażem nowych, rozbierane są stare tory i sieć trakcyjna. Dowiezione zostały: szyny, konstrukcje sieci trakcyjnej, kruszywo. Lepszy standard obsługi podróżni zyskają na przebudowanych stacjach m.in. w Miałach, Rębuszu i Słonicach.

Na Pomorzu Zachodnim (szlak Słonice – Szczecin Dąbie) nowe tory układane są między Słonicami a Choszcznem, Dolicami i Kolinem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbie. Konstrukcje nowych peronów są m.in. w Dolicach, Kolinie i Choszcznie. W Stargardzie nowy wiadukt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawi system komunikacji w mieście.

Efekty inwestycji dla podróżnych to wyższy komfort stacji i przystanków, krótszy czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem, większa dostępność i bezpieczeństwo pasażerów.

„Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” mają wartość ok. 4 mld zł. Są współfinansowane z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 2,2 mld zł. Realizacja planowana do końca 2022 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close