Partnerzy portalu

Umowa na realizację S7 Modlin – Czosnów

Tagi: GDDKiA, S7,

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 12 maja 2020 r. umowę na zaprojektowanie i budowę pierwszego z trzech odcinków drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów. Odcinek o długości 9,7 km pomiędzy węzłami Modlin i Czosnów zrealizuje firma Budimex za 598,8 mln zł.

fot. GDDKiA

 – Dzisiaj podpisujemy umowę na kolejny odcinek drogi ekspresowej S7 na Mazowszu. Docelowo ta droga połączy Trójmiasto, Mazowsze i południe naszego kraju. Realizujemy wiele inwestycji, także w trudnym czasie spowodowanego epidemią kryzysu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 9,7 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zgodnie z zawartym kontraktem, wykonawca ma możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, sam zdecyduje, czy trasę główną zbuduje w technologii betonowej czy bitumicznej. Niezależnie od wybranej technologii droga będzie musiała spełniać najwyższe kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne.

Zakończenie inwestycji jest planowane na koniec 2023 r.

Przetargi na kolejne dwa odcinki

Na dwóch kolejnych odcinkach trasy S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem: Siedlin – Załuski (o długości 12,9 km) oraz Załuski – Modlin (12 km), trwa wybór najkorzystniejszych ofert. Po zakończeniu procedury zostanie zawarta umowa z wykonawcami tych odcinków. 

Mniej utrudnień dla kierowców

Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów będą prowadzone pod ruchem – głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka Siedlin – Załuski i Załuski – Modlin). W przypadku odcinka Modlin – Czosnów dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie zmiennych kierunków, w zależności do natężenia ruchu.

 S7 Gdańsk – Warszawa

Kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek tej trasy od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego.

S7 od granicy województw do Płońska jest planowana do ukończenia w 2021 r. Inwestycja realizowana  w systemie Projektuj i buduj została podzielona na  4 odcinki:

·         Napierki – Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł,

·         Mława – Strzegowo: wykonawca PORR, wartość robót 446,1 mln zł,

·         Strzegowo – Pieńki: wykonawca Strabag, wartość robót 516,2 mln zł,

·         Pieńki – Płońsk: wykonawca Strabag, wartość robót 311,7 mln zł.

S7 Płońsk – Czosnów:

·         w. Siedlin (bez węzła) – w. Załuski (bez węzła), długość 12,9 km – przetarg na wybór wykonawcy,

·         w. Załuski (z węzłem) – w. Modlin (bez węzła), długość 12 km – przetarg na wybór wykonawcy,

·         w. Modlin (z węzłem) – w. Czosnów (bez węzła), długość 9,7 km – podpisana umowa.

S7 Czosnów – Warszawa

W realizacji jest  koncepcja programowa dla dwóch odcinków: Czosnów – Kiełpin oraz  Kiełpin – Trasa AK (Warszawa). Po zakończeniu prac przygotowawczych zostaną ogłoszone przetargi na wybór wykonawców.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close