Partnerzy portalu

Powstają wiadukty na linii Kraków – Katowice

Tagi: E30, PKP PLK,

Już dziewiąty z dziesięciu nowych wiaduktów zwiększa bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym na modernizowanej linii Katowice – Kraków. Kierowcy i piesi korzystają z wiaduktu wzdłuż ul. Ciężkowickiej w Balinie. Obiekt usprawnił także komunikację drogową w mieście. Prace zrealizowano w ramach inwestycji na linii Kraków – Katowice współfinansowanej przez UE z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

fot. PKP PLK

Dziewiąte z dziesięciu nowych bezkolizyjnych skrzyżowań to wiadukt drogowy w Balinie wzdłuż ul. Ciężkowickiej. Na obiekcie o długości 20 m i szerokości 12 m jest jezdnia i chodnik. Przeprawa nad torami zastąpiła dawny przejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn. Zwiększyło się bezpieczeństwo na kolei. Wiadukt usprawnił komunikację drogową w mieście – skrócił czas przejazdu z północnej na południową stronę torów i wyeliminował oczekiwanie na przejeździe kolejowo–drogowym. Budowa wiaduktu drogowego w Balinie za 12 mln zł netto jest jednym z efektów inwestycji między Jaworznem Szczakową a Trzebinią w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb”, którego wartość to ok. 2 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Dofinansowanie unijne wynosi 1,4 mld zł netto.

Na trasie z Katowic do Krakowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały 10 nowych dodatkowych bezkolizyjnych skrzyżowań. Poza tym 24 wiadukty kolejowe i drogowe są modernizowane. Wszystkie znacząco zwiększają poziom bezpieczeństwa i poprawiają komunikację wzdłuż linii kolejowej. Ostatni nowy obiekt, wiadukt drogowy, budowany jest w Trzebini przy ul. Słowackiego. Zakończenie jest planowane w drugiej połowie 2020 roku.

Od 2019 roku na linii Katowice – Kraków na zlecenie PLK zbudowano cztery nowe wiadukty: w Jaworznie Szczakowej (ul. Bukowska), w Trzebini (ul. Daszyńskiego), w Woli Filipowskiej (ul. Białka) oraz w Krakowie (ul. Rydla).

W 2018 roku oddano wiadukt drogowy w Jaworznie, w dzielnicy Pieczyska, który zastąpił przejazd w ciągu ul. Ks. Mroczka i Sobieskiego. Nowe obiekty zapewniły sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację w Luszowicach i Chrzanowie (między Balinem a Trzebinią) oraz między Ciężkowicami a Balinem.

Zakończenie wszystkich prac na linii Jaworzno Szczakowa – Kraków w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” planowane jest do końca 2020 roku.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close