Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Polscy inżynierowie z Kalmara zbudują przenośniki w Cape Town

Tagi: Cape Town, Kalmar,

Cape Town Container Terminal otrzymał cztery nowe przenośniki typu staddle carrier. W montażu maszyn na terenie portu biorą udział inżynierowie z polskiego zakładu firmy Kalmar – dostawcy urządzeń. 

fot. Kalmar

14 kwietnia do portu kontenerowego w Cape Town w Republice Południowej Aferyki dotarły cztery maszyny nowego generacji typu staddle carrier produkcji firmy Kalmar. Wózki te służą do przenoszenia kontenerów w warunkach silnego wiatru, który uniemożliwia pracę standardowym wózkom i suwnicom. Urządzenie podnoszące kontenery umieszczone jest na czterech filarach zmontowanych na ruchomych platformach, co zapewnia stabilność.

— Wstrzymanie pracy staddle carrierów następuje przy wietrze wiejącym z prędkością 90 km/h podczas gdy suwnice RTG nie mogą pracować gdy prędkość wiatru wynosi ponad 72 km/h. W Cape Town silne wiatry występują przez 7 miesięcy od października do kwietnia a właśnie na ten okres przypada szczyt pracy przeładunkowej. Zakup nowych urządzeń poprawi dostępność portu w czasie wietrznej pogody — powiedział Maisa Salman  menadżer generalny Transnet Port Terminals, operatora 19 portów w RPA.

Dostawa czterech przenośników kosztowała 71 mln randów i jest częścią większego programu inwestycyjnego grupy Transnet obejmującego inwestycje za 2 mld randów. 

Części przenośników wyprodukowane w fabryce Kalmar w Stargardzie dostarczono do afrykańskiego portu na statku Santa Rosa. Ich montaż nastąpi na miejscu z udziałem polskich inżynierów. Jednak operacja ta została opóźniona z powodu epidemii koronawirusa. Polacy po przekroczeniu granicy muszą przejść bowiem obowiązkową kwarantannę, a bez ich udziału nie można rozpocząć budowy przenośników. 

Transnet Port Terminals zamówił pierwsze staddle carriery od Kalmara już 15 lat temu i od tego czasu regularnie wspólpracuje z fińskim producentem. Do tej pory południowoafrykańskie porty odebrały 150 takich maszyn. Dobre perspektywy dla tego rynku spowodowały że Kalmar zdecydował się uruchomić w Durbanie we współpracy z Transnet Engineering linię produkcyjną, która w listopadzie 2019 przejęła produkcję niektórych elementów tych maszyn. W RPA wytwarzane będą chwytacze, których produkcja jest złożonym procesem, ale jak zapewnia Kalmar będzie spełniała standardy stosowane przez fińską spółkę. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close