Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Tomasz Langowski: E-commerce napędza wzrost w przewozach kolejowych

Z powodu zawieszenia handlu detalicznego w najbliższych tygodniach mogą wystąpić przestoje w imporcie. Przewozy kolejowe jednak rozwijają się dzięki wzrostowi obrotów w branży e-commerce – mówi Tomasz Langowski, wiceprezes Langowski Logistics.

fot. Langowski Logistics

Jak epidemia COVID-19 wpływa obecnie na działalność Państwa firmy?

Przede wszystkim zdecydowaliśmy się oddelegować do pracy zdalnej wszystkich pracowników, którzy ze względu na charakter swoich obowiązków zawodowych mają taką możliwość. Dzięki pracy w trybie „home office”, zapewniamy naszym klientom nieprzerwaną obsługę i opiekę nad ich ładunkami. Pracujemy bez większych zakłóceń. Pracownicy są zmotywowani, wydajni i pozostają w stałym kontakcie z naszymi Klientami. Z kolei pracownikom, którzy nie zostali oddelegowani do pracy zdalnej zostały zapewnione higieniczne i bezpieczne warunki pracy w biurze. Przede wszystkim zostali wyposażeni w środki do dezynfekcji, jak również pozostają w odległości min. 1.5m względem siebie. Dodatkowo w naszych magazynach wdrożyliśmy specjalne procedury na czas pandemii celem uniknięcia rozprzestrzeniania się koronawirusa, a także ochrony naszych kontrahentów i pracowników. Wprowadziliśmy również tymczasowe procedury dla kierowców przybywających do naszych magazynów w Gdyni, Gdańsku, Warszawie i w Łodzi.

Czy obawiają się Państwo skutków recesji gospodarczej?

Langowski Logistics funkcjonuje przede wszystkim w oparciu o import towarów. Jest to główny powód naszych obaw o skutki recesji gospodarczej. Aktualnie handel detaliczny wielu naszych Klientów uległ zamrożeniu. W związku z tym mogą wystąpić czasowe przestoje w imporcie, a co za tym idzie problemy z pozyskaniem zleceń przez naszą firmę. 

Aktualnie mamy jednak dużo zleceń, gdyż w Chinach wiele fabryk było zamkniętych od końca stycznia w związku z Chińskim Nowym Rokiem, a później z powodu pandemii. Wiele przedsiębiorstw uzupełnia więc swoje magazyny, ponieważ pandemia w końcu ustąpi. 

W momencie, gdy sytuacja związana z epidemią ulegnie poprawie, obawiamy się z kolei nadmiaru zleceń – swego rodzaju „boomu” – któremu będziemy musieli stawić czoła, a na który nie do końca może być przygotowana gospodarka.    

Czy planowane są redukcje zatrudnienia?

Nie, nie planujemy redukcji etatów. Chiny powoli otwierają się ponownie na świat i wznowiły kolejowy transport kontenerowy z zamkniętego dotąd Wuhan. Przyjmujemy dzięki temu nowe zlecenia i mamy pełne ręce pracy. Sprawdzony i zmotywowany zespół jest zdecydowanie w tym momencie na wagę złota. 

Czy w związku z utrudnieniami podejmowane są decyzje o zmianie środku transportu np. wybór kolei i transportu morskiego?

Obserwujemy większe zainteresowanie przewozami kolejowymi. Po pierwsze, Chiny ponownie uruchamiają regularne połączenia towarowe z Wuhan, które dotąd objęte było ścisłą kwarantanną. Po drugie, duże znaczenie odgrywa  krótszy czas tego środka transportu względem przewozów drogą morską. Mówimy tu o 10-14 dniach. Po trzecie, podczas gdy branża sprzedaży detalicznej pozostaje zamrożona, rozwija się branża e-commerce. A zatem w aktualnej sytuacji, gdy liczy się szybka dostawa towarów, transport kolejowy z Chin zdecydowanie odnotowuje przewagę nad transportem morskim.

Jakich działań osłonowych ze strony rządu i UE Państwo oczekują?

Oczekujemy realnego wsparcia finansowego tych przedsiębiorstw, które odnotowują ogromne koszty i naprawdę potrzebują pomocy ze strony rządu. Podążajmy w ślad chociażby za Stanami Zjednoczonymi, które przekazały bilion dolarów na wsparcie firm, i również zaproponujmy odpowiednie środki finansowe na ochronę przedsiębiorstw. Zdajemy sobie sprawę, że Polska nie jest tak bogatym krajem jak Stany czy Niemcy, które również przeznaczają ponad 800 mld euro na ratowanie rodzimych firm. Jednakże naszym przedsiębiorcom potrzebne jest realne wsparcie finansowe, ponieważ co miesiąc ponoszą ogromne koszty pracownicze oraz utrzymania swoich lokali i biur, nie generując przy tym żadnych dochodów. 

Jak wygląda sytuacja u zagranicznych partnerów? 

W tej chwili, gdy większość blokad z wielu ważnych chińskich prowincji została zniesiona, obserwujemy wzmożony ruch wśród importerów i eksporterów, co przekłada się na liczbę pozyskiwanych przez firmę zleceń. Oczywiście w dużej mierze dzieje się tak za sprawą zamkniętych chińskich fabryk przez tak długi czas. Nasi zagraniczni partnerzy w większości funkcjonują bez zakłóceń. Tylko niektóre kraje, ze względu na bezpieczeństwo, chwilowo ograniczyły liczbę sprowadzanych towarów. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close